Hår iFokus

Hår

Etikettfrisörer
Läst 1842 ggr
jennisss
0

Ang håret

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej ja har gjort slingor i sedan jag var tolv år och fram upp till 4år. Har även färgat det en gång och tonat. Men nu för snart två månader sen så klippte ja det 5cm och intensivtonade håret och därefter blekte jag det med några slingor. Kan det påverka håret? Ja upplever att det blivit plattare och att det blir tunnare för varje dag. Kan det verkligen stämma ja har i grunden ganska tjockt hår. Men kan det här påverka? Ja har inte tänkt på detta förut men efter att ja gjorde det här så har jag gjort det.

Tacksam på svar. Är det ngn som har tips eller varför jag upplever så. Har alltid haft slingor.

Fridborg
2

Du är alltså 16? Kan vara stress eller hormoner som kan påverka hårkvaliteten också.

mingos
2

Har du tonat de mörkare?

Isf kan de ju vara så enkelt att du ser håret mera de som lossnar och då blir man nojjig och tror man tappar jätte mycke…Fasst det inte e så..Mörkt hår syns ju överallt till sklillnad mot blont..

Chamy
2

Håret förändras ett antal gånger genom livet, självklart kan det påverka att du har behandlat det kemiskt också. Det enda du kan göra är att avvakta och se. Om du misstänker att det är pga blonderingarna osv så bör du chilla med den biten och vara snäll mot ditt hår ett tag. :) Det går säkert jättebra, hår kan beté sig lite märkligt ibland, helt utan anledning.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus