Mörkt till ljust
Nu känner jag att jag har haft mitt mörka hår i så många år och dräför vill jag ha det ljusare. Just nu har jag brun/svart, men vill ha det ljusbrunt.
Hur ska jag gå till väga om jag ska göra det själv? Vill gärna ha tips hur jag ska göra under hela "resan" från mörkt till ljust och vad man ska använda för typ av färg. Vad jag har förstått måste jag bleka, och hur gör jag det?
Man måste alltid bleka håret om man vill få det ljusare. Det finns ingen färg som magiskt gör det ljust.
Blekning sliter på håret och håret blir orange.
Allt beror ju på hur ljust du vill ha. T.ex så blekte jag mitt hår en gång och sedan färgade jag det kopparrött. Men vill du bli ljusblond så är det nog bäst om du lägger ner pengar på att gå till en frisör (det lär kosta lika mycket i slutändan i alla fall) och du får det rätt gjort.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jag vill ha ljusbrunt, lite mer åt det mörka ljusbruna hållet, alltså inte jätte ljust.
#2 Då tror jag nog att en blekning ska räcka. Om du kan, så använd inpackning i håret några tvättar efter också, så det får någon form av näring. Det kommer ju inte sluta vara slitet, men kan bli bättre.
Sedan får du ju välja ut en brun färg du vill ha helt enkelt.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Okej, tack för svaret! Har du något tips på blekning?
Någon som har tips på blekning, hur jag ska gå tillväga?
Jag hade blekt slingor (finns paket i mataffärer med hättor, skitbra tkr jag! kanske två gånger, beroende på hur ljust du vill ha det). Men det kommer nästan helt säkert bli oranget, så det bästa man kan göra är nog att lägga en ljusbrun TONING ( :D ) över, då försvinner troligtvis det gulaktiga! :)
Sen när man bleker slits ju håret! Gör hårinpackningar ofta och tänk på att låta håret vila! :D
Lycka till! :D