Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 3360 ggr
farthinder
2011-12-11 18:42
1

Rak lugg

Klippte rak lugg i torsdags och det blev jättebra! frisören plattade mitt hår till perfektion. vilket man aldrig lyckas med själv..
Hursomhelst, mitt hår är lite självlockigt och luggen är väldigt bullig när man inte gör något åt den.
skulle platta den idag, men det slutade bara med att den stod rakt ut.
Hur ska jag få den att ligga platt?

/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus

Eklang
2011-12-11 21:03
0

Du måste liksom rulla plattången när du plattar, annars står den rakt ut. Har själv haft samma problem ;)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

farthinder
2011-12-11 21:06
0

jag gjorde det med (:
men det blev ändå inte samma fall på luggen som det blev när frisören gjorde det. då såg luggen jättefin och spikrak ut. efter att jag är klar ser den slarvig och sned ut ):

/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus

Alex
2011-12-12 16:41
0

Börja med att blåsa luggen direkt efter dusch, när den fortfarande är blöt och inte hunnit locka sig. Blås då luggen nedåt, som du vill ha den och forma med hjälp av kam (borste kan också fungera).

Sen när det gäller plattång är det träning som gäller. Kan underlätta med en mindre också.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[SweetRose]
2011-12-12 17:33
0

När jag hade lugg brukade jag platta liksom små områden i taget från sidan liksom, svårt att förklara men jag delade upp håret vertikalt och inte horisontellt och plattade. Längs näslinjen och inte längs pannan alltså. Sen lät jag det falla, då låg den platt, bara plattång rakt ut blir inte så bra.