Color B4
Är det någon som har provat Color B4? Det är tydligen någon typ av håravfärgning som inte innehåller något blekningsmedel eller ammoniak. Jag färgade mitt hår mörkbrunt för ett tag sen, fast det blev snarare svart. Nu har det väl börjar bli mörkbrunt, men jag känner mig så jäkla blek så jag vill ha tillbaks min naturliga hårfärg som är typ mellanbrun(?) :/ Funderar på att prova Color B4, men på en youtube video sa tjejen att det luktade skitäckligt, haha så jag vet inte riktigt om jag vågar :P
Annars verkar enda alternativet vara att gå till friösen och bleka det, men jag tänkte att detta kanske är skonsammare för håret? Dessutom är det ju jättedyrt att färga/bleka hos en frisör.
Det kanske inte inehåller något av de vanligaste blekmedlen, men för att det ska kunna göra håret ljusare så måste det innehålla någon form av blekmedel. Jag ser att det däremot inte ska innehålla någon ammoniak, och det är väl ganska bra.
Har läst en del reviews på den, och det är många som blir missnöjda, de får en rödaktig konstig färg i håret.
Okej, jag har sett en del som blivit väldigt nöjda också. Morsan tyckte jag skulle gå till frisören istället för hon tyckte att det lät skumt. Funderar lite på om jag trots allt ska gå till frisören istället. Men om man vill gå från mörkbrunt till mellan/ljusbrunt är det bäst att göra slingor eller ska man bara bleka allt? :S
Jag har använt den och det luktar lite ägg, men det är inget större problem. Jag gick från svart till brunt efter en användning och det blev mycket snyggare än vad det hade blivit om jag blekt det med vanligt blekmedel! Om jag hade blekt det hade jag fått platinablond utväxt och resten hade blivit oranget. Och det slet inget heller ^^
"Avfärgningen bryter ner hårfärgen i små molekyler som sedan lätt avlägsnas från håret när man sköjer ur behandlingen" så det är absolut inget blekmedel :)
prova affinage avfärgning den är grym, minskar pigmenten massor och sliter inte så mycket som annan avfärgning eller blekning.
när en färg/blekning inte inehåller amoniak så innehåller det oftast ämnen som sliter minst lika mycket om inte mer.
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon