Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2091 ggr
examynia
0

hjälp med frissigt hår..

nån som har nåt tips på vad man kan göra åt frissigt hår? finns de nåt att göra eller måste man raka av sig håret:-O?

Marizia
0

Jag undrar också det..

Elshira
0

Balsammetoden <3

Jag har rakt hår som gärna spretade åt alla håll innan, nu ligger det betydligt snyggare. Det är fukt som behövs =)

Hakuna matata!

examynia
0

#2 okej då vadå? bara Balsam?

Elshira
0

Om du går in på hår iFokus och söker så kan du hitta en del, annars är www.lockig.se en sida om Balsammetoden bara i princip.

Men ja man tvättar bara håret med Balsam (det finns milda tvålämnen även i Balsam så det blir rent även med balsam). I början kan håret bli fett lite snabbt, men jag har använt mig av det i drygt 3 veckor nu, och nu tvättar jag lika ofta som jag gjorde innan, ungefär 2, maz 3 ggr veckan :)

Hakuna matata!

examynia
0

#4 okej..tack=)

examynia
0

japp denna veckan ska de börjas med Balsammetoden för mitt frissiga hår.. har ju inget att förlora..:P

Elshira
0

Jag kom idag på mig själv med att inte ha tvättat håret sedan i lördags o.O Och ändå känns det som jag kommer kunna visa mig även i morgon utan att behöva tvätta håret :p Mitt hår verkar i.af ställa om sig snabbt och bra! :D

Hakuna matata!

examynia
0

#7 toppen.. ska bli spännnde att se om mitt hår kan göra de åxå..

för du använder metoden? vilket/vilka Balsam använder du?

Chamy
0

Vissa människor har bara naturligt frissigt hår. Jag är en av dem, och det finns inte supermycket att göra åt det. Silikon hjälper väldigt mycket, men eftersom jag håller mig borta från sådana ämnen så får jag försöka lösa det på ett annat sätt. Olja hjälper lite, men mest så har jag lärt mig att leva med det. Jag har ju hållt på med Balsammetoden i några år nu, och mig har det inte hjälpt.

Man får försöka hitta sin egen väg helt enkelt!

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

examynia
0

#9 ja de är väl så. men då måste man testa för att kunna utesluta saker så..:P så ska testa Balsam metoden å se om de hjälper å gör d einte de så är de inte mycket att göra åt:-P

Chamy
0

#10 Exakt! Det är bara att testa sig fram, man måste hitta sin egen väg. Balsammetoden är ju framförallt väldigt vårdande för håret, och är bra av den anledningen, så det kan ju vara värt att använda sig av även om frizzet inte helt försvinner.

Lycka till med uteslutningsmetoden.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus