Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 4035 ggr
Zystixal
0

Färga dreads ljusare?

Hej!

Innan jag skaffade mina dreads så hade jag permanentat mörkbrunt hår. Och min utväxt är mellanblond. Vilket resulterar att jag måste färga utväxten väldigt ofta.

Kan jag gå till väga på något sätt och försöka få dem mot det blonda/ljusare hållet?

Fridoliin
0

Du kan inte färga håret ljusare, du är tvungen att bleka håret. Det är inga problem att färga dreads, var noggrann när du sköljer ur det bara. :)

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Zystixal
0

Tack för svar

"inga problem att färga dreads" Kan det bli några problem om man bleker dem då? :)

Zystixal
0

När jag hade vanligt hår så blekte jag slingor i håret med Citron… Går det att ha citron i dreadsen för att få dem på längre sikt lite ljusare? xD

Ellenfyrkant
0

#3 Borde gå om allt är äkta hår.

En kompis till mig färgade sina dreads och resultatet blev fult, jätteojämnt. Så det gäller nog att vara nogrann med färgfördelningen.

Mvh Ellenfyrkant

Fridoliin
0

Ah, skrev ju slarvigt!
Inga problem att BLEKA dreads skulle det såklart stå. Men om  #4 skrev så är det viktigt att vara noggran, se till att vekligen massera in blekningsmedlet i dreadsen. Och var skitnoga med att skölja sen så ska det inte vara några problem alls. Sålänge det är äkta hår.

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.