Bleka håret
Du kan ju köra på avfärgning, men gör det då hos en riktig frisör eftersom det man köper på vanliga affärer sliter extremt på håret men det gör ju även blondering oxå.
Jag hade mörkt hår med röda nyanser i och de färgade dom blont men det blev lite oranga nyanser i det även, men det fixade dom med en asktoning eller vad det hette.
Men gå till en frisörsalong och fråga så kan dom säkert hjälpa dig!
Jo, har själv gått från svart till blont en gång. Men det slet otroligt mycket på håret. Fast å andra sidan var det några år sedan så det kanske finns bättre produkter nu
Ja, så länge inte ditt hår är hemskt slitet eller har andra problem så ska det gå. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Okej! Tack för hjälpen!
Men skulle man kunna göra det hemma, eftersom det kostar så himla mycket att göra det hos frissan?
Det kan bli väldigt slitet väll, men det blir det hos frisören med?
Mitt tips är att inte göra det hemma om du inte är helt säker på vad du sysslar med. Och frisörer har tillgång till bättre produkter för det mesta.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Håller med om att det är bättre att gå till frissan, då får man bättre resultat(om än jag själv bara gått till frissan 2 gånger för att göra slingor, resten gjorde jag själv. Resulterade i en 3 cm frisyr efter för många färgningar och avfärgningar). Så det är ganska garanterat värt dom extra pengarna. Istället för att göra om flera gånger hemma själv.
Frisörer ser vilket sorts hår du har, vilken färg du har och kan göra något utifrån det. Annars kan det bli helt fel.