Sy in löshåret
Funderar på att skaffa löshår (hårträns) och be mamma göra inbakade flätor och sedan sy fast det.
Har dock ganska tunt hår (har uppklippt), men kan jag ändå ha löshår?
Kan man göra det hemma?
Kan man färga själv?
Jag vet ingenting om att sy in hår, men jag vet att jag färgar mitt hår helt själv, så du kan också göra det :)
Jag testade att sy in mitt löshår i somras så att jag skulle slippa använda clips och vill inte använda mig av vax eller microringar :P
Men jag har också ganska tunnt hår så jag tyckte att det kändes som om jag fick Ännu tunnare hår eftersom att lite går åt att ha till flätorna i hårbotten, men iofs så beror ju det helt på hur smala flätor man gör. Sen stack det typ ut och bullade upp sig där flätorna och tränsen satt, så jag antar att det funkar bättre om man typ har lite volym i kalufsen.. Men jag tog ut det efter en vecka igen för jag blev nästan Tokig på det ! Nu använder jag bara clips igen .. :) Men det är ju bara att testa :) Sen klipper du ju bara in löshåret i ditt egna så att det inte blir som ett typ "jack" där ditt riktiga hår slutar ifall om du har uppklippt så att det "smälter ihop" , det finns jätte bra videos på Youtube hur man kan göra, om man inte vill gå till frisören alltså, men frisör är ju bäst att gå till :)
Lindatorps Jolantha. <3
Det går självklart, gör flätor på bara någon milimeter i bredd =)
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon