Grönt hår - tona håret rött
Jag var blond innan men färgade håret med syoss mellanbrun för någon månadsen. Nu är mitt hår urtvättat - grönt - fult. För att minska slitage och ändå få en fin färg funderar jag på att tona det mörkbrunt/rött. Men jag undrar (eftersom toning tvättas ur), blir det gröndassigt efter några tvättar eller kan det röda sitta i? =)
när jag tonat håret så har det inte blivit grönt efter några tvättar… färgen brukar däremot gå bort lite för varje tvätt, kolla på paketet så står det hur många tvättar det ska hålla innan toningen försvunnit helt :)
Okej! Jag menar att jag har lite grönt-aktigt hår nu för när jag färgade det brunt från blont så hade jag inga röda pigment i. Funderar alltså på om man tonar håret rödbrunt (brun färg med röda pigment i, alltså inte knallrött), kommer det bli grönaktigt igen eller finns de chans att de röda pigmenten sätter sig bättre?? =)
Jaha, det har jag faktiskt ingen aning om xD Antingen försvinner väll den gröna färgen med tiden "under" toningen eller så måste du färga håret igen för att få bort det gröna…
Det kan ist för gröt bli orange, du måste underhålla färgen. Gör en toning och köp en färg inpackning =)
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
Rött sätter sig oftast väldigt hårt i håret, så att det går tillbaka till grönt tror jag är väldigt tveksamt. Dock behöver rött underhållas för att hålla sig rött och inte blekas ur till en dassig orange färg.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Okej! Tack för svaret =) Men nu har jag ändå rätt mörkt hår förutom lite grönt dassigt i håret, tror ni det blir "illrött" om jag tonar håret med en mörkröd/brun färg?? =)=)