Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 11210 ggr
EvelinaS-L
0

Färga RÖTT från SVART

Första gången jag kikar in på den här sajten!

Jag har svart/mörkbrunt hår och ska färga Rött. Jag vill att det ska vara mörkrött, inte sådär lysande röd och inte åt det oranga hålet, utan RÖTT, lixom  Skrattande

Det jag undrar är nu hur jag ska gå tillväga.. Ska jag bleka håret och sedan färga, eller ska jag göra en såndär avfärgning?

Jag vill att allt ska gå över en helg då jag gärna inte vill gå till skolan med orange hår etc, hehe!

Tacksam för svar!

_Kram Evelina
_

EvelinaS-L
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser mitt hår ut nu, ungefär.

Dock inte lika långt och inte lika slitet.. Glad

(bilden är från i sommras)

_Kram Evelina
_

EvelinaS-L
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär såg mitt hår ut när jag färgade Rött får några månader sen, färgade direkt från mörkbrunt då och det skiftade i rött och brunt och var jätte rött längst upp.. Så villl jag inte att det ska bli!

_Kram Evelina
_

Liss
0

Om du vill ha det som på bilden, lär du få bleka det först :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Exoticas
0

Det svåra med blekningar och avfärgning är att få ett jämt resultat. Gå in till en frisör och fråga hur du bor applicera avfärgningen för att få ett jämt resultat, kan tyvärr inte sara på det så här då jag inte ser hur slitet samt hur färgen sitter som du har nu =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Alex
0

Välkommen hit!

Som de andra redan sagt är det bäst att gå till frisör. Du kommer vara tvungen att bleka först och att få ett jämnt och bra resultat är svårt, samt att det sliter fruktansvärt på håret.

Faktum är att jag själv har planer på att gå igenom samma förändring snart, och jag tänker göra det hos frisör trots att både jag och flera vänner omkring mig har bra kunskap om det hela och har färgat och blekt hår en hel del tidigare. Men just från svart och till en så tydlig färg vill jag vara säker på att få ett bra resultat, samt spara på håret så gott det går.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

EvelinaS-L
0

Tack för alla svar!

Efter att ha läst det ni skrivit och pratat med andra, så ska jag nog göra det hos en frisör Glad!

Det värsta är att.. passar jag inte i det röda, kommer jag färga svart igen och då har allt bara varit onödigt och bortkastade pengar (+ slitage på mitt hår).

Men som sagt, jag ska nog gå till en frisör och hoppas på det bästa :D!

_Kram Evelina
_