Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 23549 ggr
beenrangel
0

aloevera i håret?

Är det någon som har erfarenhet av att använda aloevera i håret? Har läst lite att det ska vara bra för håret, stämmer det?

ska man använda gel eller juice?

Birke
4

Gel. Fuktighetsbevarande. Love it:)

beenrangel
6

Hur blir håret av det? Hur anväder du det? :)

Birke
0

I i fuktigt hår efter tvätt, allra mest i topparna:) Glansigt, frissfritt. Fett om du tar för mkt.

PandaFish
0

Vart får man tag i Aloe vera gel :)?

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Birke
0

Apoteket.

elinkristina
0

drickbar är absolut bäst för håret. den innehåller oftast 100% aloevera (jag köper min på bodystore.se). en öppnad flaska har dock en hållbarhet på 2mån, så använder man inte ofta går det bra med gel också som har mycket längre hållbarhet. köp på bodystore.sem där finns det gel som innehåller 99% aloevera. ju mer procent det är i, desto bättre! själv tvättar jag håret med ägg, citron & honung. häller alltid i aloejuice också, kanon för håret! :)

Birke
0

#6 Vad ger det för effekt på håret:)?

elinkristina
0

återfuktande :)

Chamy
0

Birke, blir ditt hår fett av aloe vera gel? Det är ju jättemärkligt eftersom det inte innehåller något fett över huvud taget. Vad använder du för märke?

Mitt hår blir typ… krispigt skulle man nog kunna säga, om jag har i för mycket aloe vera gel.

Elinkristina, jag använder också aloe vera juice i mitt hår ibland, det funkar mycket bra. Plus att, som du säger, det verkligen är 100% aloe vera i det. Jag har det i mina olika blandningar av fuktsprayer och leave-in produkter som jag gör för mitt hår.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

beenrangel
0

# Skulle du kunna skriva dina specialare?

Birke
2

#9 Inte fett som fett, men känslan av fett. Om man har i för mkt produkt klistrar det ihop sig, känns fettigt, i mina fina hårstrån:) Har en från apoteket, minns inte namnet på rak ahd just nu. Vad ger ren aloe-juice för effekt på håret?

Chamy
1

Birke, jag förstår vad du menar. Hur många procent aloe vera är det i gelen?

Aloe vera juice är lite som gelen, den är fuktbindande. Plus att den är helt flytande, så om man vill använda aloe vera i en spray eller något så är juicen väldigt bra. Dessutom så är det väldigt nyttigt att dricka den, dock så tycker jag att den har en lite obehaglig smak, så jag använder den bara utblandad i smoothies och sånt.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Birke
0

#12 Vet inte, min tub är slut. Kanske ska satsa på aloevera juice nästa gång då, och även hälla i mig lite och inte bara i håret:) Funkar aloevera juice till ansiktsvård också?

elinkristina
1

ja, den från apoteket är inte så bra. innehåller bla parabener om jag inte missminner mig? vill man ha gel finns det en på bodystore.se som heter avivir som är utan sånt man vill undvika ;)

Annavw
0

Men varför inte köpa färdigt som är till för håret?

www.annavw.bloggplatsen.se