Hår iFokus

Hår

Etikett: tips-råd
Läst 3357 ggr
Eklang
0

Fega eller satsa på vågat?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaa. Jag har lite funderingar kring vad jag vill göra med mitt hår. En del inom mig säger att jag ska färga det i någon häftig färg, men jag vet inte vad jag skulle passa i. En annan del inom mig säger att jag ska ha det i den färg som är.

En annan del inom mig vill att jag ska klippa mig axellångt, en annan inte..

Vad tycker ni? :) Jag är öppen för alla sorters förslag! Men kan ju vara önskvärt med lite tankar om vad jag skulle passa i :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

fartblind
0

Rent spontant hade jag velat se dig i en kort, svart page med lugg. Håret räcker till käkbenet, följer samma linje bak mot nacken, så det blir lite uppklippt där. Sen en lugg som slutar strax över ögonbrynen.

"Let them eat cake," she says

Tinwe
0

Håller med fartblind! Våga göra nya saker, jag är otroligt glad att jag gjorde det.
(gick från långt, brunt hår till kort rött hår med lugg!)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Eklang
0

Haha fett ballt! :D

Eklang
0

Tror ni jag skulle passa i rött hår? :) alltså mörkt rött? :)

fartblind
0

Pröva färga det rött! Blir det inte bra så är det ju bara att färga om ;D

"Let them eat cake," she says

Eklang
0

Haha mjo, men det är jääkligt svårt att få tillbaka om man en gång färgat rött. Vad jag hört :)

Tinwe
0

Jag kommer färga mitt hår svart när jag väl tröttnat på det röda.. så för mig känns det inte så problematiskt när det gäller att bli av med det röda.. om det röda glänser igenom det svarta så gör det ingenting för mig heller.. haha! :D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Arinya
0

du ska definitivt våga testa det allra konstigaste tycker jag! det är jättekul och man känner sig helt ny!

Fridoliin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker det är jättefint som du har det. :)

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Eklang
0

#9 thihi, tack så mycket :)

Misarn
0

Jag tycker du verkligen ska tänka igenom det innan du färgar mörka Färger, du måste tänka lite på vad du har för naturliga Färger, det finns ju skräck-exempel på människor som färgar så det ser ut som en katastrof men du har väldigt fina naturliga linjer, och du kan mycket möjligt passa i mörka Färger, men! färgar man mörkt och i färgstarka Färger är det svårare att få tillbaka sin naturliga hårfärg. Det beror ju på lite vad för stil du har och på vilket sätt du vill förändras!? Glad

Eklang
0

#11 Jo det är jag medveten om :) Jag skulle säga att jag är rätt rockig till stilen, men ja.. Tänkte bara hitta på något nytt liksom :)

Men nu blev det att jag klippte lugg ;)

[ellenhellstrom]
0

Bara gör de! Testa. Jag tycker du ska prova rött. Den här färgen hade du nog passar i:

Bild borttagen av moderator pga brott mot upphovsrättslagen. Länka gärna till bilder, men tänk på att det är olagligt att lägga upp bilder som man inte personligen äger rättigheterna till/Chamy

JossanH
0

Du som har en så snygg naturlig blond färg i håret! JAg skulle haft den färg det är. Men kanske klippa av det axellångt.

Skitsnyggt hår!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Eklang
0

Tack så mycket för alla svar :)

LeS-
1

tycker INTE du kan passa i svart page med lugg som #1 säger! Det känns som att din look skulle bli för hård på nåt vis. Dessutom verkar du ha lite halvvågigt hår och att ha paget innebär att du måste platta håret varje dag.

Axellångt, ja. Men du är skitsnygg i din frizz så låt den va! *I LIKE* Skrattande

Fridaaaa
0

tycker du ska klippa det axellångt, och sedan göra en snygg uppklippning på det :D

Tror inte du passar i svart kort pagefrisyr.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Eklang
0

#17 tyvärr kan jag inte göra uppklippning på axellångt då mitt överhår lockar sig om jag har uppklippt = inte alls snyggt ;) Men jag funtar på axellångt för övrigt :)

Fridaaaa
0

#18 Aha hehe :D Lite samma problem som jag :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wand
0

Tycker att du ska ha en page-liknande frisyr som räcker alldeles precis till axlarna. Detta ser även riktigt bra ut då man har självlockigt hår. 

Kör inte på att färga det i någon galen färg, din hårfärg är vacker och jag önskar att jag kunde få vara blond!
Slinga och gör det i någon annan blond nyans istället, t.ex askblont slingat i 5-6 olika nyanser. Det är riktigt snyggt.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?