Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 8027 ggr
Elshira
1

Kan jag ha så...?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har länge velat haft en lugg, liggandes åt sidan som liksom blir längre och längre ut mot kanterna och "flyter" ut i håret.

Problemet är det att mitt hår har sin egen vilja. Jag har ingen virvel mitt i hårfästet, så jag kan t.ex ha sidbena eller mittbena åt vilket håll jag vill utan problem. Men mitt hår växer liksom bakåt längst hela hårfästet, vilket gör att när jag har vanligt utsläppt så går håret bakåt för att sedan falla neråt. Om jag försöker ha det framåt, t.ex ha lite löst runt ansiktet när jag har toffs, då lägger det sig antingen bakåt, eller ramlar ner i ansiktet krökt i en båge över det som ligger bakåt.

Bifogar några bilder som inte är de mest "representtiva" för mig *hehe* Men sådana bilder brukar tyvärr slängas rätt snabbt annars så…

Jag skulle helt enkelt vilja ha en snedlugg lit denna: http://frisorbloggarencissi.blogg.se/images/2009/lugg1_57276234.jpg

Men min fråga är då: Tror ni jag skulle kunna få till det snyggt om luggen väl fick hänga framåt dagarna i ända och "anpassa sig", eller tror ni luggen kommer att försöka lägga sig bakåt/åt sidan eller bara bli i en enda stor "båge"? Det är ju svårt att prova idag då mitt hår räcker ner till BH-banden…

Har man väl klippt lugg är det ju svårt att göra det ogjort…

Och tror ni för övrigt jag skulle kunna passa i lugg? Jag klipper numera upp sidorna lite bara.

*Första bilden, jag "normal", har inga uppklippta sidor alls, ser väll utså nu typ då jag itne klippt upp på länge.*

Hakuna matata!

Elshira
0

Oskärpa i bilden, men jag tror man ser hur mitt hår lägger sig bakåt.

Hakuna matata!

Elshira
0

Här blir det en "båge"

Hakuna matata!