Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 22911 ggr
AngelicamedC
6

Locka håret utan tång

Heej!

Jag vill bara se om någon vet här hur man kan locka håret utan tång. Fick höra av en bekant att hon gjorde med tyg bitar engång, hon likson knöt fast hårslingor och sov med det under natten.

Ingen aning om det funkade direkt, men har ni kanske några roliga och enkla tips :)

Angelica

mongomai
0

jag brukar fläta inbakade flätor, två st, fuktigt hår och sedan sova med dom. på morgonen så har du ett hår fullt med vågor. :)

men jag skulle vilja ha lite tips på lockigt ist för vågigt ;)

Allamej
1

Tygbitarna funkar så att du virar upp håret på en 4x15 cm tygbit, och knyter, upprepa över hela håret. Stora lockar mer hår, mindre lockar, mindre hår. spraya med hårspray. Allt detta görs när håret är fuktigt.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Geniie
0

http://www.youtube.com/watch?v=WoZ2QGq0n4A

En som använder papper istället för tyg och rullar upp så det blir lockigt efteråt :)

http://www.youtube.com/watch?v=UgwpTAIsrzI

Här är en som använder en penna för att få lockigt hår :)

fidojunior
7

Man kan locka håret med spolar, sådana där rullar som man rullar håret i. Finns flera olika varianter beroende på vad för lockar man vill ha.

Sen har jag sett att man kan snurra håret i små rullar, såhär.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

AngelicamedC
0

Om jag får säga det själv så gillade jag penntjejen mest! Tusen tack för era förslag, säg till om ni hittar meer! :)

Elshira
0

Min gammelmormor var frissör, och hon brukade alltid rulla upp håret som i #4 innan hon skulle sova.. Hon hade dock bara axellångt och inte så tjockt hår. Kan tänka mig att det är lite tidskrävande på ett långt och tjockt hår :)

Hakuna matata!

Chamy
0

#5 Du kan ju också leta på egen hand på youtube och google.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus