Smooth Legs - kristallskiva?
Hej!
Jag och min herre är nya här på ifokus och jag har nu kollat runt på nästan alla forum känns det som, finns mycket intressant och mycket ämnen jag knappt visste fanns! Jag såg att någon länkat till en grouponlänk som inte längre fanns och hittade då istället ett annat groupon erbjudande om en kristallskiva som skall ta bort ens hår? Har någon provat detta? Låter ju för bra för att vara sant, OM det funkar vill säga och det kan ju också göra ont. Någon som har erfarenhet? Orkar inte med rakhyveln längre.
Och vax, läbbigt!
Hoppas ni alla får en fin helg!
Själv slutar jag om 2 timmar och oj så jag längtar!
Jag läste om en som fått en sådan på mode och skönhet iFokus (tror jag?) och för henne hade lika mycket av huden självt följt med som håren… Så för att man skulle få bort håren var man tvungen att peela av ett lager hud med… typ. Det blev i.af väldigt ömmt och irriterat om man gjorde så pass länge att håren försvann någorlunda, men då tog det dessutom väldigt lång tid, tror hon gav upp efter 30 min eller så.
Så orkar du inte med vax, dina hår inte fungerar att epilera, och du inte vill ha/tål krämerna (som för mig var rätt starka) man smetar ut på benen som tar bort håren så finns det inte mycket mer att göra.
Själv rakar jag benen som vanligt, men har övergått från att använda "riktiga" rakhyvlar till att köpa engångsrakhyvlar.
Det finns engångsrakhyvlar med tre blad och den där randen som ger bättre glid/återfuktar (som jag tycker brukar vara rätt bra!). Och de håller faktiskt till två helkroppsrakningar för mig i.af, underlivet, från knäna och neråt samt under armarna. Så ekonimiskt sett är de billigare (tycket de från gilette/venus blir slöa väldigt fort i.af…), och man får dessutom oftare nya fräscha blad…
Hakuna matata!