Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 4580 ggr
[GunillaR]
2011-11-16 01:04
0

Grått hår

Finns här något på sajten som har grått hår och som jag kan diskutera lite med?

Det är nämligen så att jag är så trött på att tona håret när det blir mera och mera grått. Det syns ju efter en cm:s utväxt nu. Jag har varit mörk cendre och brukat tona i röda/bruna Färger men jag får nog börja tänka annorlunda.

Någon?

Yred3
2011-11-16 01:13
0

Ta en ljusare nyans då syns det mindre.

Hade aldrig trott att jag skulle tona mitt håt men det har jag gjort i 6 månader nu. Natural Colour, det finns ingen amoniak i den. Men det blir mörkare för varje gång man tonar det om man tar mer än där färgen har försvunnit. Jag har haft arbetskamrater som har gått till frissan varje månad för dyra pengar och tonat sitt hår. Snyggt har det varit. Man kanner sig inte så gammal när man ser sig i spegeln….

[GunillaR]
2011-11-16 12:51
0

Jag har inte råd att gå till frissan, men brukar sköta om mitt eget hår. Jag klipper och tonar själv.

Egentligen borde jag låta allting växa ut så att jag därifrån kunde börja fundera på att till exempel göra slingor, antingen ljusa eller mörkarre i grått.

Men det kommer se väldigt tråkigt ut ju längre utväxten blir, och det är detta jag vill undvika.

Jag har nu köpt en slingblondering och en färgning i askgrå. Askgrå är en färg som är grå men bryter lite i en kall brun nyans.

Men  jag har inte vågat ännu!!Tyst

Yred3
2011-11-16 18:25
0

Jag har bara köpt färgen där för 150 kr. Min dotter tonade sitt hår hos en frissa och blev mycket röd kring hela huvudet, men det var i en annan stad. Hon provade denna toning när jag gjorde det sist och hon reagerade inte. Ammoniak är ju spermiedödande så för er unga är det ju något attt akta sig för.

Yred3
2011-11-18 23:39
0

Jag minsdes alldeles fel dt var ju Wellas Colour Tucht. Det kan en som är ganska allergisk mot en hel del saker. Idag har jag gjort det och känner mig som en ny människa.