Tips för torrt hår?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har av någon anledning fått väldigt torrt hår. Jag tvättar inte håret särskilt ofta och varken plattar eller fönar det så vet inte riktigt varför det har blivit så här :S
Jag vill ha tips på saker som man har hemma typ olivolja eller om någon har något recept på en bra hemmagjord inpackning så vore det också toppen :)
Och så gärna lite tips på hur man undviker torrt hår.
Jag har med torrt hår, så jag skulle också vilja veta, anväder inte håller värme-plattänger. ;)

Mitt hår älskar kokosolja. Suger upp jättemycket och blir mjukt och lent. Tar i det några timmar innan jag tvättar det i torrt hår. :)
Olivoljan funkar på samma sätt som föregående inlägg, det kör jag ibland.
tvållera? eller jag vet inte vad de gör :D jag vill me veta! :P
Balsamtvätt är jättebra för torrt hår, gör det själv. Och använder även då olivoljan håret blir såå mjukt.
Kika in på : lockigt. se 
Som tidigare har nämnts så är oljor bra mot torrt hår. För mig fungerar det väldigt bra att ha i några droppar cocosolja när håret fortfarande är fuktigt efter att ha tvättat det. När det torkar så har oljan dels slutit in lite av fukten, och dels mjukat upp håret. För mitt hår så är det en mycket väl fungerande metod.
Min mamma brukade köpa mandelolja på apotket, satte det i håret och en handduk om huvudet tills nästa dag. Det blev bra.
Vart får ni tag i coccosolja? Själv har jag använt mig av coccosfett sådant man köper i mataffären och haft i håret över natten och sedan tvättat ur vilket blir ganska bra men skulle gärna vija tetsa coccosolja också:)
#8 Jag köper ekologisk extra virgin cocosolja på hälsokostaffärer. De kommer ofta i glasburk. kostar ca 60-80 kr.
kokosolja finns på bodystore.se, heter cocosa. funkar jättebra. mitt tips är balsammetoden/nopoo. tvätt med äggulor kör jag, kanske låter lite drastiskt men prova med Balsam, utan Silikoner (läs på lockig.se, allt finns att hitta där, men du måste bli medlem för att kunna läsa i trådar, helt gratis ofc)
gudomlig inpackning: SMT.
En fuktgivande inpackning som även fungerar som tvätt.
Rör ihop allt och värm i mikron några sekunder eller i vattenbad tills det blir varmt. Applicera sedan i torrt eller vått hår (särskilt… (läs mer) i topparna). Täck håret med duschmössa/plastpåse/plastfolie och låt det sitta i så länge du orkar (från 30 minuter till hela natten), skölj. Schamponera INTE. kolla på nopoo.se för fler recept. bli medlem så kan du se vilka betyg dom olika har fått :)
Wen! :)