Färga ögonbryn?
Hellu alla
Nu är det så att jag är naturligt brunhårig, men jag färgar mitt hår blont då jag tycker om att vara blond. Det som stör mig är att mina ögonbryn är mörkbruna och det ser ju inte så fint ut med ljusblont hår..
På förpackningen så står det att man inte får färga ögonbrynen och jag hittar inte någon ljus ögonbryns-färg, alla dom är mörkbruna eller svarta.
Jag undrar alltså, kan man färga ögonbrynen med vanlig hårfärg eller hur ska jag göra?
Tacksam för svar!
Jag skulle inte rekommendera det. Hårfärg är mycket starkare än ögonbrynsfärg, och därmed ingen bra idé att ha så nära ögonen… Huden runt ögonen är dessutom betydligt mer känslig än vad hårbotten är. Och ska du ha ljusare måste du bleka, och blekmedel är fruktansvärt starkt så det skulle jag verkligen inte rekommendera.
Ser det verkligen så hemskt ut med mörka ögonbryn till då? I så fall är mitt tips att gå till en salong och se om de kan hjälpa dig.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
# 1
Men jag känner en kille som råkade färga sina ögonbryn blonda med vanlig hårfärg och ingenting hände, förutom att dom blev blonda? Jag har ju inte velat färga dom med vanlig för jag inte vill riskera att få det i ögonen.
Mja, många tycker att det är finare om ögonbrynen matchar hårfärgen och det tycker jag med.
Är inte det hemskt dyrt på salonger? 
#2 Klart att det kan gå bra, men är det värt att chansa? Jag vet inte vad det kostar på salonger, men det är ju enkelt att kolla upp vad det kostar. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag tycker inte att det är så fint med blonda ögonbryn och blont hår.. :S Men mörka ögonbryn + blont hår = dreglicious.
Det är brutalt fint med mörka ögonbryn! Tycker absolut inte du borde färga faktiskt. Hade gärna haft naturligt mörka ögonbryn men icke..
När jag färgar mitt hår mörkare brukar jag alltid ta lite hårfärg och kleta in i ögonbrynen. Bara en stund. Har inte märkt något problem med irriterad hud osv över huvud taget. Dock blir kanske inte färgen så fin då det inte är riktigt sånt pigment som är naturligt att ha i ögonbryn. Men det funkar :)
Att bleka vet jag tyvärr inte något om men som jag sa, det är jätte fint att ha mörka ögonbryn till blont hår! Vet många platina-blonda som målar dem riktigt mörka och resultaten blir en jätte mogen look. Som desutom är inne just nu!
Men ska du absolut bleka dina ögon bryn = Gå till salong.
Bleker du dom hemma kommer det ju bli BLONDA och vill du verkligen ha blonda ögonbryn? Isåfall får du köpa blekning + en ljusare ögonbrynsfärg för att få det att se naturligt och fint ut.
/ Melanie