Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2957 ggr
Carrexiz
0

Vad passar bäst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blekte nyss håret själv för första gången, och det blev ganska bra. :) Trodde att det skulle bli oranget eller jättegult, men det blev det inte som tur var. Använde Schwarzkopf Intensiv blondering L1.

Vilken hårfärg passar jag bäst i, ljust eller mörkt? Är mörkblond naturligt. (Kunde bara lägga upp en bild..)

Och tycker ni att jag ska ha i lite silvershampoo? Hårfärgen ser ganska naturlig ut, men jag vet inte om jag vill vara mer gulblond eller vitblond. Vad tycker ni jag ska ha? Och ska jag lägga i en till blekning om några veckor eller ha det såhär?

linoleum
0

Den färgen du har nu tycker jag ser väldigt bra och naturlig ut! Har du i silverschampo såpass nära inpå blonderingen kan det lätt bli att håret skiftar i blå/lila. Skulle du vara missnöjd med färgen om ett par veckor eller så, testa toning! Skulle du ångra dig är det ju ändå något som du kan tvätta ur.

linoleum
0

Ett tips, om du skulle vilja ha det kyligare, testa färgbomb!
Det är som en färginpackning och ger en mer naturlig färg, vissa silverschampon kan ibland värka lite FÖR mycket.
Dock tycker jag personligen att du passar väldigt bra i den färgen du har nu!

http://www.lyko.se/sv/artiklar/revlon-nutri-color-creame.html

Carrexiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok, tack för tipsen! Glad

Såhär var min hårfärg innan jag blekte. Mörk utväxt och blekt och färgat sedan tidigare. Var riktigt trött på mitt hår.

linoleum
0

Tycker verkligen inte att du ska göra det ljusare! Vänta isf till sommaren och låt det solblekas :) 
Din hudton smälter ihop väldigt bra till din nuvarande hårfärg. Men ett tips är som sagt färgbomb! Finns i olika Färger och oftast i varenda frisörsalong.