Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2583 ggr
Brunokanin
2011-11-06 18:52
0

Orange

Hur få bort oranga skiftningar i blekt hår. Mitt hår är orange i botten med ljusa slingor i. Jag kan inte gå på med mer blekning för då blir de ljusa slingorna överbehandlade. Men vill inte se så orange ut i resten.

[Nooway]
2011-11-07 20:33
0

Silverschampoo kan hjälpa, finns hos frisör och det finns billigare märken. Fungerade jättebra för mig :)

[Nooway]
2011-11-07 20:35
0
Allamej
2011-11-09 07:19
0

Lägg in en askblond toning för att få bort det röda

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[sessa922]
2011-11-09 14:59
0

Du har redan fått jättebra svar av dem här ovanför, kör en askblond färg och sedan kör på ett silvershampo.

När jag skulle köpa mitt silver shampo för första gången hade jag orange/kissgula reflektioner, inte alls snyggt och jag bad en frisör om hjälp eftersom det finns två olika silver shampon hos L'oreal som jag var sugen på och hört mkt bra om.

Dock sa frisören att man ska helst skippa den gråa förpackningen med silver shampo (som tjejen här ovan länkade) eftersom den kan ge gråliknade reflektioner i håret, och man vill ju inte se ut som Agda 89år. ;) Så jag blev tipsad om en rosa förpackningen från L'oreal för att den ger inte den gråliknande tonen i ens hår. Utan den tar bara bort fula reflektioner och ger istället en fin, jämn och naturlig blond nyans i hela håret. Man kan nästan säga att det är en uppgradering från det tidigare silvershampot (gråa förpackningen dvs.)

Såhär ser alltså shampot ut som jag tipsar om som jag själv använt och blev väldigt nöjd: http://www.lyko.se/sv/artiklar/harvard/hartyp/blekthar/loreal-shine-blond-shampoo-500ml.html.

linoleum
2011-11-11 13:37
0

Jag skulle VERKLIGEN rekommendera att du köper en färgbomb!
Silverschampot gör lättare att topparna blir "blå/lila", dock går det bort efter ett par tvättar!

Men testa färgbomb, det är som en "färginpackning", så håret känns ruskigt bra efteråt!

http://www.lyko.se/sv/artiklar/revlon-nutri-color-creame.html