Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 8793 ggr
linoleum
0

Bästa blonda färgen?

Hej!

Hur jag än gör så blir mitt hår aldrig riktigt så platinablont som jag vill ha det! Bara halva håret, alltså topparna. Resten är fortfarande aningen gyllene.
Jag färgar inte håret allt för ofta och har nog inte haft i en blondering på över ett år, fram till för några veckor sedan. Resultatet blev varken värre eller bättre. Då använde jag Mood's riktigt ljusa, men det blev gult. Blonde vet jag ska vara ett superkasst märke.
Så nu är min fråga.. Vilken blondering/hårfärg är bäst om man vill få det riktigt platinablont? Vill fortfarande att det ska se naturligt ut, alltså med vissa skiftningar och mixar färgbomber med silverschampoo och inpackningar.

Har precis klippt mitt hår axelkort och vill helst inte slita på det onödigt mycket.

jizzy
0

Vill också gärna ha tips på blondering. Har haft en del skräckupplevelser där det blivit gulaktigt, och ibland t.o.m. med gröna toner. Inte kul! Gråter

linoleum
0

Jag har alltid använt färgbomb eller silverschampo.. Men på detta biter det inte! Den hårfärgen som dock ger bästa resultatet på gult, enligt mig, är Schwarzkopf Brilliance 818 (Ice Pearl Blond).
Men det är ju lite trist att behöva färga igen så fort det gula börjar komma fram! 
Känns som att det inte spelar någon som helst roll vilken blondering jag tar, blir ändå alltid åt den gula tonen..

jizzy
0

Tack för tipset! Ska kolla in den nästa gång.

Jag har hursomhelst idag bestämt mig för att för en gångs skull gå till en riktig salong (eller vad man ska kalla det) och göra nåt större för att få ordning på kalufsen, för just nu är vardagen lite väl grå. Har väl med årstiden/vädret att göra också… Förr har jag alltid bara gått och klippt mig och sedan skött färgning och allt annat själv, men hittade nån sorts deal på ett ställe jag inte besökt förut (Project Sthlm). Känns som lite "overkill" för mig för det ser flashigt ut men ibland måste man väl kanske lyxa lite… Ska iallafall passa på att fråga om varför mitt hår ofta får missfärgade nyanser, räknar med att få en bra beskrivande utläggning för det priset, hrm hrm.

Återkommer om jag får tips på andra bra metoder eller särskilda märken för blondering. Det har nog iofs också med hårkvalité och hårtyp att göra, förstås.

linoleum
0

Sist jag bestämde mig för att "go blonde" gick jag faktiskt till en salong! En riktigt flashig och stilren. Jag som annars går till de lite mer små och bohemiska ställena för att klippas, haha.
Det enda jag kände då var att de var lite för noga med att håret skulle hålla bästa kvalitét som möjligt och jag kom ut igen och tyckte att det knappt blivit någon skillnad på håret alls. Då var jag visserligen mer ljusbrun/mörkblond, så då krävdes det väl lite mer för att få skillnad.

Jag är själv lite gyllenblond egentligen, så där är väl den egentliga anledingen till att mitt hår blir så åt det varma hållet.. Men NÅGON metod måste det ju finnas för att ändra på det! 
Silverschampo och liknande kan ju lätt göra topparna lite lila/blå i tonen, men det går bort efter ett par tvättar, om du någon gång skulle prova det :)

[SweetRose]
0

Skulle rekomendera att du slingar det blondt i två omgångar istället :) Har gjort det 4 ggr på mörkhåriga kompisar och det blir supersnyggt!

linoleum
0

Slingor hjälper inte mig då jag endast vill ha det på "utväxten".. Är redan den blonda färgen jag vill ha på stora delen av toppar och lugg :) Och sist jag använde slingmedel blev det också gult.
Det jag vill ha ljusare är det som blivit gult, och det är inte GULT utan mer gyllenblont.