Grönt hår!!
Har länge färgat håret ljusblont från mörk askblond (skiftningar mellan neutrala- och asktoner), men på senaste tid inte haft råd att göra det ordentligt.
Utväxten var närapå 10 cm lång och det såg förjävligt ut helt enkelt. Så köpte en färg (silk blonde) som skulle vara neutral, dvs varken kall eller varm. Tänkte att det blir nog bra då jag har lite aska i håret redan, och jag passar verkligen inte i gyllene toner. Men nu är håret jättekallt i färgen ändå, så att det nästan skiftar i grönt/blått. Skulle det gå att färga med en varm blond över utan att få ännu exotiskare Färger i det? Eller är det att färga i en varm brun över som gäller?
Hade kört på en varmbrun med lite rött i …..
Problemet verkar lösa sig självt! Har tvättat det grundligt några gånger nu och de grön-blå skiftningarna har lagt sig och ser nu bara ut som vanlig askblonda slingor :)
hade samma problem! blev desperat å tvättade håret i duschcreme flera gånger… funkade :)
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
TIPS askorbinsyra som finns i kryddhyllan i påse på vanlig matvarubutik. Blanda ut det med vatten och dränk håret i det. Låt torka. Det gröna i håret försvinner! Tro mig. Har många gånger stått med grönt hår efter misslyckade färgningar. Denna kur fungerar på ljust hår.
Är håret kraftigt grönfärgat ska man färga över med en rödbrun färg. Det röda pigmentet neutraliserar de gröna skiftningarna som blir bruna istället.