Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2363 ggr
[backenskaniner]
0

Håret trillar av! :(

Jag har nu tappat hår över 1 år till vintern, haft såna här perioder förrut men aldrig såhär som jag har det nu. Jag kan varken färga håret för då trillar allt bara av.. Jag använder hårinpackning varje gång jag tvättar håret, tvätta det så lite som möjligt 3 gånger i veckan HÖGST! Och jag tycker inte det är så fräscht.. Jag borsta inte håret när det är blött heller, det brukar bara vara lite fuktigt. Jag har testat att gå på B12 som min läkare har skrivit ut, ENOMDAN har jag också testat och även Priorin men inget av dem funkade. Enligt min barnläkare så är det inga problem med mitt hår, jag tappar hur mycket som helst men hon verkar inte förstå mig. Hon har varit min läkare sedan jag fick Struma för 2 år sedan, men är inte till stor hjälp när det gäller håret som nästan är mitt allt.. Jag skulle verkligen bli glad om någon kunde hjälpa mig med detta! Vill kunna styla mitt hår snyggt, färga det och duscha det oftare men det funkar inte som det är nu.. :( Nu har jag bokat en klipptid hos min frisör på fredag och får klippa håret kortkort och se om det sluta trilla av då men det tror jag nästan inte.. Eftersom jag är väldigt tunnhårig på huvudet också? Men vilken sorts läkare skulle jag vända mig till om jag skulle behöva hjälp med vitamin-tillskott osv.?

bambiiii
0

jag tappar oxå mycket hår! :D

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[backenskaniner]
0

#1 Vad gör du åt det då? Jag blir verkligen riktigt deprimerad om det ska fortsätta såhär.. :(

bambiiii
0

jag gör inte så mycket är det några särskilt medeciner du tar kanske df jag tar inga specialla men det är olika!

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

bambiiii
0

jag gör inte så mycket är det några särskilt medeciner du tar kanske df jag tar inga specialla men det är olika!

[backenskaniner]
0

Äter endast levaxin mot sköldkötlen och det ska inte skada håret och äter extra B12z

Allicas
0

Ta en titt på lockig.se och läs lite om Balsammetoden, står själv i startgroparna att böra med det.

Har tappat över 30% av mitt hår och det är en katastrof så nu bestämde jag mig för att verkligen vårda det lilla jag har kvar.

Det som skiljer dig från dåren är inte tanken utan handlingen.

Fridoliin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har hört att järn ska vara bra för håret. Så det kan ju vara att du har järnbrist eller något.

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

[backenskaniner]
0

# 7 Har ingen järnbrist, har tagit blodprover för att kolla det :/

Fridoliin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh fasen. Då kan jag nog tyvärr inte hjälpa dig tyvärr :/

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

[backenskaniner]
0

#9 Alla mina värden var jätte bra enligt läkaren, hade varken B12 eller järnbrist. :/ Okej, men tack ändå! :)

champagnesupernova
0

Har du gått ner i vikt senaste tiden? Eller gått upp och ner i vikten?
Färga det inte mer, tona om du måste, men helst inget av det.
Om du är väldigt stressad kan det också vara en anledning till håravfall, eller om du mått psykiskt dåligt.

[backenskaniner]
0

#11 Jag har gått ner 42 kg och fått anorexia efter det så läkaren säger att det är anledningen.. Men har nu äntligen fått hjälp från ätstörningskliniken så hoppas håret och allt annat blir bra snart.

champagnesupernova
0

Har du gått ner TILL 42 kg eller har du gått ner 42 kg?
Men det är givetvis anledningen, ett typiskt tecken på anorexia är håravfall. Har själv drabbats av kraftigt håravfall pga det.

[backenskaniner]
0

#13 Nej, bara gått ner 42 kg. Jo, jag fick reda på det, man får ju håravfall eftersom man inte får i sig alla viktiga vitaminer, det finns inte ens tillskott som är bra för att få håret tillbaka, det ända är att äta riktig mat.

Chel-lina
0

# 5: Har precis samma problem som du och äter också levaxin mot sköldkörteln. Tappar väldigt mycket, kan liksom dra av det :P