Torrt & risigt hår
Hej!
Jag har ett enormt slitet & torrt hår. Jag tvättar det med shampo & Balsam ca varnannan dag (för ofta?) och har hårinpackning ca 1 gång i veckan, ibland använder jag även någon 'miracle oil', som ska göra att håret blir lent & inte frissar sig. Men det frissar sig lika lätt ändå.
Jag var hos frisören för ca 3 veckor sedan, och efter bara någon vecka såg det ut som innan igen. Har tänkt att jag ska börja klippa bort Kluvna hårtoppar själv (blir ett heltidsjobb, haha…).
Är det någon som har några tips på hur man kan få ett finare & mindre skadat hår? Som det ser ut nu skulle jag helst vilja raka av mig allt…
Kan tillägga att jag varken plattar eller lockar håret, och brukar föna det max en gång i veckan. Däremot kanske jag borstar det lite våldsamt.
Undrar även om Balsammetoden kan vara en bra idé om man har ett torrt & risigt hår?
Låter som att Balsammetoden skulle passa dig perfekt :) I och med att du inte verkar skada ditt hår så mycket tror jag det behöver fukt fukt fukt!
/ Melanie
Okej, tack för ditt svar!
Finns det några bra hemmakurer mor torrt hår? Har tänkt prova olivolja ikväll.
låter verkligen som en jättebra ide! det finns hur många bra hemmakurer som helst! bli medlem på nopoo.se och läs dig fram :) och glöm inte en "sista schampo"-tvätt innan du kör igång. googla och läs på nopoo.se och lockig.se, står en massa matnyttigt där. själv tvättar jag håret med ägg, fungerar kanon. mitt hår behöver också fukt, därför utesluter jag vitorna i äggen och tvättar med bara gulor. lycka till, och bara du läser på lite innan du kör igång lovar jag dig att du inte blir missnöjd ;) det är inte alls så krångligt som det låter och känns innan man har kört igång :)
Har skrivit den förut här men skadar inte att skriva igen
2 tredjedelar Balsam och en tredjedel olivolja. Ger mycket fukt utan att bli för oljig! Jag brukar värma den i micron tills den blir lite rinnigare, känns som om håret tar åt sig mer då men inte vet jag om det stämmer haha..
/ Melanie

#4 Ska provas nu, o gå med det hela dagen i håret :)
Jag hade precis lkikadant som dig. Jag kör min egna variant på Balsammetoden vilket är inpackning två gånfer i veckan om jag inte har några produkter i. Har jag det så tar jag i Balsam dagen efter krogen etc. Pröva det funkar kalas för mig. <3