Färga håret
Jag har alltid undrat en sak. När man färgar håret hemma så görs det ju med de flesta märken på torrt hår.
Men gör det nån skillnad på resultat om håret är nytvättat eller smutsigt?
Och vilket är egentligen bäst för att färgen ska sätta sig. Eller det kanske inte ska göra någon skillnad alls.
Jag brukar duscha dagen innan jag ska färga håret. Men tror inte det har betydelse bara håret är torrt :)
Det brukar stå "torrt och otvättat hår"
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

#1 Ja, men det är ju skillnad på tvättat dagen innan och inte tvättat på en vecka. Då kanske färgen rinner av håret istället:)
Sista färgen jag köpte hem stod det nämligen ingenting på.
#2 Ja det är sant :)
Vet inte hur det påverkar, hade varit intressant att veta :D

#3 Sånt man kunde fundera på mitt i natten tydligen när man inte kunde sova:)
#4 Hehe ja ibland kommer man på en del saker man fungerar över:)
Bara roligt ;)
Varför du inte ska tvätta innan är pga innehållet i en del schampon (och de allra flesta balsam) som gör att färgen inte fäster lika bra. Därav att du helst ska låtabli att tvätta håret på ett par dagar innan du färgar. Tror det är helt lugnt att inte tvätta det på en vecka innan också, det blir inte sämre för att det är "smutsigt" (så länge du inte har en massa konstigt i håret, som hårprodukter eller grenar och löv
).
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#6 Grenar och löv.
Tja, varför inte. Brukar hitta spån eller hörester i huvudet när jag städat hos djuren.
#7 Haha känner igen det där, men från stallvistelse. Man kan hitta mycket roligt i håret då… 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst