Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 5374 ggr
AngelicamedC
1

Lock permanenta håret.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick en jäkla idé häromdagen att jag ska gå till firsören och lock permanenta mitt hår! Men jag har inte den blekaste hur man ska sköta håret sen. 
Försvinner det efter ett par veckor eller växer det ur?
Kan man färga håret efter permanenten? (läste på en förpackning om lock permanent att håret inte får vara behandlat)

De här är inte jätte aktuellt eftersom jag har ganska kort hår nu och tror det skulle vara snyggare om jag hade lite längre hår när jag gör det :)

Angelica :)

Kickan90
0

puttar upp då jag också undrar lite.
har axellångt hår och slingade det för 6månader sen, är sugen på att få håret lite lockigt men undrar lite om hur man gör med ett permanent hår ^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

AngelicamedC
0

Woooa! Då är vi två! :)

mongomai
0

Jag vill jättegärna ha lockigt hår, så jag är också nyfiken! Men håret tar väl skada av detta eller? :S

Kickan90
0

Har hört att den lätt kan bli torrt, så man bör använda hårinpackning iallfall 1gång i veckan.

Medarbetare på

mongomai
0

http://www.darkandbright.se/shop/behandlingar-2/harvard/

Här stod det lite om lockpermanent, men om man har rakt hår, växer det ut rakt hår eller? Jag tänkte att om lockarna inte blir som man tänkt sig vill man ju inte att det ska fortsätta växa ut fula lockar. :)

Kickan90
0

ingen aning men gissar på att det växer ut som det naturliga håret alltså om man har lockar blir det lite lockigt och tvärtom ^^

Medarbetare på

LenaR
0

Det är bara det permanentade håret som blir lockigt, det nya håret som växer ut beter sig som ens eget.

Permanent sliter väldigt på håret, så det är svårt för skandinaver. Och européer i allmänhet också. Människor som är förunnade asiatisk hårkvalité har det mycket lättare, vare sig det gäller permanent eller blekning eller vad man annars kan hitta på för att göra sitt hår illa.  Flört

Mitt tips - fråga frisören noggrannt till råds om skötsel och annat, för permanenten sitter i många månader. Inte roligt om man blir misssnöjd…

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.