Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 2268 ggr
Michaela-N
0

Kan hår bli misfärgat efter färgning?

En vän sa till mig idag att hennes kompis haft platinablont hår och färgat det mörkbrunt/svart. Efter det hade håret som växt ut fått en mycket mörkare färg och inte den färgen hon hade innan hon började färga.

Kan det stämma?

[Dominik]
0

Ja, det är möjligt. Jag upplevde det själv :)

Moalinn
0

Ja, det är ju klart.

Jag har färgat alla möjliga Färger, som blond (va jag från början), brun, blond igen, blå och nu turkos. Mina utväxter nu är väldigt gråa, typ råttfärgade. och det är inte min vanliga hårfärg om man säger så. Men det är ju så, om man hade haft sin vanliga färg kvar nu så hade det antagligen sätt ut så som utväxten blir, för håret ändrar färg, fråga mig inte hur.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Romancelove
0

men om jag då har mörkbrun…och färgar med svart hela tiden…får jag mörkare hårfärg då?

asså självklart får jag mörkare hårfärg när jag färgar med svart men asså när den svarta har försvunnit…har jag mörkare "biologisk*" hårfärg?

*haha jag kom inte på nått bättre ord xD

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

Moalinn
0

tror inte man kan färga så man får bort sin vanliga hårfärg, eller? För när utväxten sen kommer så blir det ju samma färg som du hade innan. När jag färgade blondt så kom ju den äckliga råttfärgen upp i utväxten. men jag vet ju inte hur det är med svart, men vad jag kommer ihåg med brun så syntes inte utväxten så mycket. men man kan antaligen inte färga bort sin vanliga hårfärg. Du kan ju inte direkt göra så att ditt hår alltid växer ut som svart även om du i grunden är blond ( det va bara ett exempel). Det tror iaf inte jag, det vore lite tokigt :p

men om du skulle tvätta ur den svarta, så borde väl den vanliga färgen bli något mörkare, men du har ju fortfarande din vanliga färg som växer ut.. kallas utväxt och den färgar man bort ! ;)

För det är ju inte direkt så att mitt hår någonsin kommer växa ut som turkos , :p

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Dominik]
0

Nej, man kan inte färga bort sitt naturliga färg, mycket. Men ibland kan det ändra färg efter många färgningar. Det är kromosomerna som är ansvariga för Färger och allting :)

Banankaka320
0

Jag hade brunt innan som vanlig hårfärg, nu är det svart XD (Lät det växa ut typ 5cm för att titta hur de såg ut.)

Birke
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Håret blir mörkare naturlitg med tiden. Hårfärg kan inte ändra färgen som håret får, detta sker nere i rötterna.

[SweetRose]
0

Precis som #7 säger. Det ser annorlunda ut bara för man har en annan färg att jämföra med, allt hår bli mörkare med tiden :)

Michaela-N
0

#7 #8 Ah men okej, då vet jag. Tack för ert svar.