Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 1927 ggr
kredka
0

helt grönt i hår extensions

Hej :) Jag funderar över att göra hår extensions då jag saknar mina fina långa hår och det tar evigheter för de att bli långa och fina igen… men här kommer frågor som jag funderar över : vilka hår är det bäst att välja? syntetiska eller äkta? jag tänkte fästa de med keratin hos frisör - hur ska det påverka mina riktiga hår? jag tortyrar de ganska ofta ( varje 4 veckor blonderar, ibland sätter jag många olika Färger på de osv)… hur länge håller de? hur ska man ta hand om förlängning?

Välkommen till ferretplanet.se :)

Alex
0

Hur har du tänkt med förlängningen då? Färga den med? Det kan vara svårt, men framför allt så krävs det naturligt, obehandlat hår om det ska fungera, inte syntet. Sen ska du ju komma ihåg att löshår repar sig inte alls utan sliter du på det så förblir det så slitet och det förstörs helt om du sliter mycket på det.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

kredka
0

Nej då, nu mitt hår är så himla blond att jag behöver bara färga vid hårbotten så det syns inte svarta sträckar och förlängning tänkte jag köpa i samma färg som jag har nu. Så färga ska jag inte göra på förlängning :)  men sliter keratin på mitt eget hår jätte mycket eller?? och måste man vårda förlängning på nåt speciellt sätt??

Alex
0

Okej, dåså. Glad Keratinvax ska vara skonsammare än lim, och gör du på rätt sätt både vid ditsättning och uttag så ska det inte slita alltför mycket på ditt eget hår.

Sen ska du inte schamponera längderna, utan bara uppe på huvudet och låta schampot rinna ner (något man med fördel kan göra även utan förlängning), bara ha Balsam i längderna. Sen bör man väl vänta med att tvätta håret två dygn efter man satt i löshåret tror jag.

Det är ju bra att undvika att slita på håret så mycket som möjligt, undvika en massa stylingprodukter, att föna håret torrt (klart du kan göra det vid behov, men onödigt efter varje tvätt) och att platta/locka håret för ofta. Och använder du värmeverktyg så använd det inte vid fästena, eftersom vaxet kan smälta!

Så bör man även sova med fläta (torrt hår) för att spara på håret så mycket som möjligt. Finns säkert andra som kan fylla i med mer tips. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

kredka
0

tack tack :)  vet du kanske om det hur bra håller sig fästena beror på vilket hy-typ man har? Jag nämligen har super fett hy och mitt hår även efter stark blondering efter bara 2 dagar ser ut som om jag dränkte de i en gammal fritös olja… om jag har lite svart färg vid hårbotten så måste jag tvätta de så gott som varje kväll… finns det risk då att fästena ska inte hålla sig ordentlig utan glida ner??  (bättre att fråga innan man kastar pengar kanske i onödan…) :)

Ceciliaolucifer
0

#4 En ordentligt hårförlängning sitter bättre än vad man tror, tycker jag iallfall :)

Jag har provat det mesta i förlängningsväg och keratinvax sitter som berget. Jag har också problem med fett hår trots blondering och för mig räckte det med lite torrschampoo. Det är en spray man sprayar i håret som gör att det mattas upp och torkar. Det ser ut som att det är nytvättat.

Hur mkt hår hade du tänkt att lägga i? Vad har du fått för pris för att sätta i det? Att köpa håret själv och ta med brukar vara mkt billigare.

Ett hår som är poröst, alltså lite skadat från all blondering borde man vara lite mer försiktig med och inte fästa så mkt hår på en och samma slinga.

Ta gärna en bild på håret som det är nu :)

kredka
0

#5 Du gjorde min dag :D jag var så himla orolig och jag pratade med frisör och hon så att det kan hända att de ska hålla sig lite sämre (alltså glida ner snabbare) men om Du har testat och tycker det är bra så jag kör på :)

Kan du säga namnet på schampoo Du använde? Provar den gärna :)

Jag tänkte ta mellan 70-100 st. Jag får köpa håret själv (fick namnet på håret jag borde fixa) och sedan blir det bara några lappar för jobbet då jag har en super bra frisör och jag är hennes stamkund sedan typ 6 år tillbaka så jag får alltid låga priser :)

Ceciliaolucifer
0

#6 Alltså har man fett hår så får man leva med det och ta konsekvenserna ;) jag tycker att du ska prova iallafall. För det är ju snyggt!

Sprayen jag använde kallas torrschampoo och det finns mängder av olika märken. Tror att lindex, h&m säljer det. Ica kvantum borde ha ngn billig variant.

Finns en billig affär inne i stan som säljer hår av olika kvaliteer. Thai Majahl tror jag dom heter. Stavningen är dock inte helt korrekt antar jag. Men dom ska nog ha en hemsida också.

Lycka till! :)

Före och efterbilder tack!