Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 3899 ggr
mieevnice
2011-09-12 21:10
0

Bleka hår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

är ny här så vet inte ens om jag har lagt inlägget i rätt kategori!

Men nu till saken! Nu är det såhär att jag ska bleka halva mitt hår och färga det rosa. Så det måste nästan vara vitt. MEN, jag har jättejättelockigt hår, finns det någon risk att mina lockar försvinner?

Jag "skickar" med en bild på mitt hår :)

Luggen är dock plattad!

ladymiss
2011-09-13 10:13
0

alltså om man har naturligt lockigt hår är det oftast torrare än rakt hår (av sig självt), att bleka det gör det ju ännu torrare så ja vet inte.. Jag tror dock inte du kmr få mindre lockigt hår… kanske lite… det är ju endå hur hårrötterna sitter som bestämmer om man har rakt eller lockigt hår.:)

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Alex
2011-09-15 19:14
0

Välkommen hit!

Lockarna försvinner inte, men en så kraftig blekning skadar ju håret rejält, så det kommer ju ta stryk på andra sätt. Men du kommer inte få rakt hår av att bleka. Dock kan ju lockarna bli mindre vackra när håret blir slitet.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

mieevnice
2011-09-16 06:50
0

#2 Tack! :)

Okej, men om man tvättar med inpackning ganska ofta så det blir oslitet igen? (hittade inte riktigt rätt ord såhär tidigt på morgonen)

ladymiss
2011-09-16 12:25
0

jo :) om du ska göra mer än en blekning borde du vänta ganska lång tid mellan blekningarna, och använd alltid inpackning när du duschar håret :) Duscha sällan också annars gör du det ännu mer slitet i onödan.. Rådfråga med din frisör om en bra inpackning (eller köp en inpackning me fet kräm, typ lika bra-på ÖB) Sen skulle ja rekommendera en klippning i topparna både före och efter blekningen…lycka till!!Skrattande

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

mieevnice
2011-09-16 21:08
0

#4 Tack för tipsen! Skrattande

somjagvillvara
2011-09-19 11:28
0

Min kompis har alltid haft lockit hår. För henne försvann lockarna, när hon höll på att färga. Sen klippte hon kort och när hon slutade att färga så växte det sakta ut igen. Men vi alla är olika

Wand
2011-09-20 12:30
0

Jag är naturligt självlockig och jag har upplevt att lockarna slätas ut en aning då håret slits, men de försvinner inte helt. Dock så beror ju såklart allt på hårtyp!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?