Hår iFokus

Hår

Etikettprodukter
Läst 5310 ggr
Ellenfyrkant
1

PROFFS volym puder

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har använt Schwarskopf Dust it sedan några år tillbaka, är nöjd med de produkten!

Nu har ju PROFFS kommit med ett volym puder, som ska konkurrera med bl.a. dust it antar jag. Men jag själv känner mig tveksam till hur bra det är, men tanke på att PROFFS är ett billigt märke (med det inte sagt att billigt alltid är dåligt) så jag undrar om någon provat detta och har några erfarenheter att dela med sig av ?

Mvh Ellenfyrkant

[oskuldast]
0

Hört att man kan använda vanligt mjöl också Skrattande

Inspiration
0

Det kostar ju som sagt inte särskilt mycket, så köp och testa :)

Jag har själv bara testat Proffs och inte Dust it. Det funkar väl, men håret blir så himla stelt och äckligt tycker jag. Särskilt om man råkar ta lite för mycket. Känns som att håret blir smutsigt nästan. Kan ge en matt och dammig känsla också, men klart att det funkar, om man inte tar så mycket. Men det är bara hur det funkar på mig. Jag gillar det pga priset, och det funkar ok.

Ellenfyrkant
0

#1 haha spännande! Men det bidrar ju onte något speciellt till volym antar jag? Ger kanske snarare stadga åt redan tuperat hår t.ex.

#2 Tack fö tips, det låter ju inte som att det är helt värdelöst ändå. Blir nog te att köpa och testa nästa gång jag är i stan kanske, så får jag väl se. :)

Mvh Ellenfyrkant

patronsaint
0

Jag har testat proffs volympuder och deras torrschampo..

Tycker personligen torrschampot är tipp topp dock kan håret se lite matt ut om man har för mycket men då brukar jag ha i glans spray.

Pudret tycker jag blir lite som tuggummi om man inte har väldigt lite i..

I want to be like the patronsaint of reality.

Ellenfyrkant
0

#4 Som tuggummi? Klibbar håret ihop sig?

Någon som möjligtvis provat både PROFFS och Schwarskopf Dust it som kan jämföra dem efter egna erfarenheter?

Mvh Ellenfyrkant

patronsaint
0

Ja klibbigt och stelt och gick typ inte att köra fingrarna  "igenom" håret.. Jag har ju iofs typiskt skandinaviskt "tunt" hår..

Inspiration
0

#6 Så blir det för mig med, man får ta ytterst lite :P Torrschampot är fina grejer, perfekt på festival, dock lite matt ja.

patronsaint
0

Precis eller på hårdrocks spelningar ;) Håller hela natten hehe och morgonen med för den delen :P

Inspiration
0

Haha precis, då är det perfekt, för då är alla ändå bara ett jävla ruffs i håret :)

Siimbaa
0

Ett sjukt bra volympuder som inte ens känns att man har det i håret är Sachajuans i sprayform. Kombinerat volympuder och torrschampo, ger riktig volym!