Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 4048 ggr
toAlicia
2011-08-26 12:49
0

Löshår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar på att skaffa löshår, men vad brukar det kosta? Och är det jobbigt att ha, måste man tex fläta det när man ska sova och måste man borsta det med svinborste eller nån annan mjuk borste? Jag har ganska vågigt hår (plattat lite på bilden), men det finns väl vågigt/halvlockigt löshår? Blev många frågor men hoppas ni vill svara på några i alla fall! Glad

Alex
2011-08-26 18:22
0

Har du samma längd på håret nu som på bilden? Kan vara svårt att hitta löshår som är så mycket längre…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

toAlicia
2011-08-26 20:22
0

Ja, det är det men när jag står upp blir det en liten bit kortare. Jo, det finns det, min kompis hade svinlångt löshår Flört

MariaJosina
2011-08-31 17:36
0

Jag har ibte löshår längre men när jag hade det köpte jag får tajmahal.se jättebra hår! Finns för lockiga / vågiga men annars kan du bara låta det ligga över natten med en lös, stor fläta ( det håller formen länge) :) Hur mycket det kostan beror på vilken längd m.m. Glöm inte att löshår kan inte återfukta sig självt som ens eget hår kan så man får hjälpa det lite på traven:) Även om ditt hår redan är långt kan löshår göra det mycket fylligare. Tajmahal har endast upp til 45 cm långt om du ska ha vågigt men upp till 60 cm på det raka:( Men om jag skulle vara dej skulle jag köpa det raka för jag har vågigt hår och då flätade jag löshåret men när jag ville ha rakt så tvättade jag det bara och tog en glestandad kam och borstade det när det var blött så vart det rakt utan att jag behövde slita på¨det med värmetänger så vill kunna ha rakt ibland så kommer löshåret att hålla längre om du köper det raka :) Jag borstade mitt med vanlig borste men en svinhårsborste är det bästa för alla långa hår , jag tycker att du ska köpa med clips för då kan du ta ur det under natten och det sliter inte lika mycket på ditt riktiga hår. Clips går att köpa till och sy på, det gjorde alltid jag. Vill du limma fast tränsen så måste du sova med håret i en lös fläta :) Hoppas du blev lite klokare på det nu;)

Fridoliin
2011-09-02 01:09
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Clips rekommenderar jag inte då det är en av de sakerna som sliter mest på håret när det kommer till hårförlängning. Microringar och keratinvax är helt ok snällt mot håret. Sen kan du ju alltid sy in löshår också :)

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

toAlicia
2011-09-02 12:30
0

#3 tack så mkt, ska kolla in den sidan direkt! och nu vet jag ju lite mer, tack tack :D

#4 Men clips är billigast va? de andra kostar väl runt 3000kr eller nåt..?

MariaJosina
2011-09-02 18:05
0

Jag har haft både microringar och keratinvax och jag blev av med stora delar av mitt hår då .. :/

Fridoliin
2011-09-03 14:25
0

Det beror ju helt och hållet på hur man sköter det. 
Du kan köpa nagelslingor med äkta hår på tradera för 300:-

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

MariaJosina
2011-09-04 20:27
0

Jag skötte det som jag skulle men det drog av mitt hår så efetr ett tag satt det bara fast i några hårstrån .. :(

ladymiss
2011-09-06 18:41
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#8 samma här å jag tyckte jag skötte om de ganska bra :/

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

[Hhannah]
2011-09-08 20:43
0

Jag vet en som ta 2200 kr på att sy in håret och då få du både hår, klippning och isättning på priset! Bra deal tkr jag !!

[Hhannah]
2011-09-08 20:46
0

#4. Keratinvax och microringar är inte så snällt mot håret! :S Då är clips bättre o de är ändå inte "bra". Men jag rekomendera inte keratinvax eller microringar. No no. Att sy in håret är skonsammast. inga kemikalier eller metaller eller nånting. Visst kan de göra ont i hårbotten då man fläta de, men de går ju över. Och gör man de rätt, ska de inte va några problem :)

toAlicia
2011-09-08 21:03
0

tack så mycket för alla tips hörni! :D