Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 6515 ggr
[luneri]
0

Få lockarna att hålla hela dagen?

Hejsan,

Jag hjälpte en kompis att locka hennes hår till ett bröllop hon var bjuden på. Jag gjorde lite större vågiga lockar. Nästan filmstjärnelockar.

Problemet  var att lockarna höll inte längre än en halvtimmes promenad till tåget:/

Hur ska man göra för att lockarna ska hålla en hel dag? Hon har rakt hår med tjocka tunga hårstrån.

Jag vet att det ska gå att fixa, då min syster med likadan hårkvalitet fick sitt hår lockat hos en frisör och de var tillochmed i lika bra skickdagen efter som den dag hon fixat dem.

RaraVirre
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja..dethär funkar när jag vill ha riktigt lockigt hår. Om man vill kan man fixera med hårspray och tro mig dethär funkar ^^

[luneri]
0

Tack för tipset:) det ska jag prova.

Välfigt enkelt att få vågor på det viset som visas i videon:)

RaraVirre
0

Varse god! :D Jag vill veta om det höll på ditt hår lika bra som mitt! :D

[luneri]
0

jag har inte haft tid att testa ännu, men jag ska meddela när jag testat:)

ringnos
0

RaraVirre,

hur länge har du knorrarna i? :)

RaraVirre
0

typ…ja..en timme till en natt..jag gör dom alltid på kvällen

sheepdog
0

En tumregel som gäller överhuvudtaget när man stylar hår är att håret måste svalna i samma "form" för att hålla sig..

Så vill du locka med Locktång och få det att hålla, så locka en slinga och fånga sedan upp den och rulla ihop den precis som den satt runt tången, fäst sedan en hårnål så att den håller sig så tills den är kall!

Sen gör du en fem-tio stycken sen kan du börja släppa ut dom första, då kommer dom hålla sig! Sen ska man inte spraya för mycket för då blir det för tungt för håret!

Lycka till :)

[luneri]
0

#7 Tack för tipset! det kände jag inte till. finns det någon särskild spray man kan ha för att de inte ska tynga ner lockarna utan istället gör att de håller sig?

sheepdog
0

Oj förlåt att jag inte svarat:P
Jag vet faktiskt inte av någon speciell spray, men fråga hos en frisör!

Sen kan det vara en ide att använda en läggningsvätska eller liknande innan du gör dom för att det ska hålla!