Sy in hår..
Hejsan!
Tänkte höra om någon vet hur länge det sitter i? Hur går det till när man syr in hår? Min svägerska hade det under hennes bröllop och det ser ut som om någon sytt det med symaskin, men det går ju förståss inte, haha.
Någon av er som fått håret insytt?
Tänkte göra det nu när det är 6 månader fram till balen. Fast blir inte förrän i Mars- April:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Hej!
Jag har fått håret sytt & syr hår själv. Beroende på håret & vem som syr in håller det olika. Mitt råd är att inte ha det längre än när löshåret börjar bli för trassligt. Annars kan det sitta i flera månader, så stadigt är det. Det är även ett väldigt skonsamt sätt att ha extensions på, eftersom man flätar in håret & syr på flätorna så rycks det inte av hår som av t.ex microringar.
Det finns olika sätt att sy in hår, på afrosalonger gör de det på ett sätt pga deras hårtyp men för icke-afrohår så är det vanligaste att man gör två små hårda flätor på sidorna av håret som man sen surrar ihop med tråd. Sen använder man sig av hårtrens (delar som när man använder clips) & syr fast. Det kan göra lite ont om man är håröm, plus att man i början måste fläta rätt hår för att det ska sitta ordentligt, men sen mjuknar det. Skickar en länk så får du se hur det går till!
Hoppas min beskrivning var till liten hjälp iaf!
Kram
#1 Tack för din beskrivning! Ska höra med frissan idag hur mkt det kostar och hur hon gör det:)
Ska kolla på videon när jag kommer hem:)
Mvh Emma
Jag kan!! :)

Jag brukar aldrig rekommendera mina kunder att ha sina extensions mer än tre månader, oavsett metod. Just för att inte riskera att förstöra sitt egna hår och att löshåret inte ska se tokigt slitet/utväxt ut.
#4 Tack för tipset=) Min kompis ska fixa förlängningen på mig=)
Mvh Emma
Jag vill göra en hårförlängning där man syr fast håret… Någon som gör det och som bor nära Enköping? Typ Västerås, Uppsala osv? :)

#6 Jag bor i Stockholm, är ibland i Västerås (passerar då Enköping)
kika min hemsida :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag sätter i löshår för 450 kronor! Bor i centrala Västerås Maila mig på miimmii___@hotmail.com så berätter jag mer!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur är det egentligen med weaving? Jag tycker det verkar vara en bra metod men har hört från flera håll att det bara ser bra ut med håret utsläppt för sätter man upp det syns flätorna. Vad är era erfareheter?
Mvh Ellenfyrkant
Jag har alltid funderat på det här med weaving.. min mor har alltid sagt att det sliter sönder ens egna hår pga tråden som skaver sönder flätorna som det är fastsytt i. Är det sant? Finns det någon som möjligen har före och efter bilder på när man haft weavat hår i och sedan tagit ut, eller i alla fall någon som kan förklara hur det blivit?
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?