Två frågor
Hej,
1. Mina frisör vägrar att klippa upp mitt hår mer. Fast jag vill det. Jag vill ha ett så kallat scenehår (ex1 & ex2) Ska jag vända mig till en annan frisör eller klippa med rakhyvel?
2. Hur ska jag göra så att mitt hår håller sig rakt efter jag har plattat det? Det håller max en timme och sen så blir det lockigt, jag använder ett värmeskydd från osis (Se bild)
Precis efter jag har plattat:
(ursäkta bilden, jag har svårt för att fastna på bild)
För det första: Du har för tunt och kort hår för att kunna göra scenehår av det. Du kommer behöva extensions om du vill ha det fint.
För det andra: Scenes förstör sina hår med hårspray och plattänger. Jag själv gjorde det då jag var i min mörka fas, och då jag är naturligt jättelockig så brukade jag spraya i håret, låta det torka och sedan platta. Det kunde hålla sig platt tills jag duschade nästa gång. Håret bränner sönder och det går en jävla massa hårspray, men vill man vara "fin" så får man lida pin.
Dessutom krävs det mycket tupering och styling.
Tips nummer tre blir att helt enkelt klippa det själv. Jag har gjort det sedan jag var 11 år gammal, det är inte svårt. Rakhyvel är det bästa. Annars tycker jag att du ska byta frisör, om din nuvarande inte vill hjälpa. Du behöver mycket uppklippt.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Dock så tycker inte jag att du ska skaffa ett scenehår, ditt hår är jättefint som det är. Lockigt och allt. Det är jättevackert.
#2 & 3 Tunt vet jag inte om det är men jättetjock är det inte iallfall. Jag har tänkt på att köpa extension, men jag har inte beslutat mitt riktiga hår ska ha, men jag tänkte köra på rosa eftersom min lugg är rosa just nu :)
Jag vet att det sliter mycket man jag ska inte ha så "extremt" jag ska bara tupera lite, typ såhär.
Ska man klippa det med en vanlig rakhyvel? sån som man typ köper i mataffären? xD
Jag gillar INTE mitt hår :c Hatar att min lugg är så vågig och bubblig, om du fattar vad jag menar. xD
#4 Ja, det du skickade i länken ser i alla fall bra ut! Att få till det där fluffet kräver dock att man tuperar och drar ut samt sprayar en aning. Tips är att även spraya underifrån, då det bara lägger sig som en tung hinna om du gör det på själva håret.
Ja, vanlig rakhyvel! Det är mycket lättare att få håret uppklippt med rakhyvel än med sax, då det lätt blir hackigt med sag. Rakhyveln tar bara en liten bit i taget och man "skalar" av håret tills man är nöjd.
Sedan får man ju också använda lite logiskt tänkande till hur frisyren ska klippas.
Tycker att ditt hår är fint i alla fall! Skulle jag ha ditt hår så skulle jag bara tupera det litegrann. Fluffigt, lockigt hår är det finaste. :D
Jag har jättelockigt hår, men det är kort och ser inte bra ut. Uhu.
#5 Jo, så långt har jag också fattat xD
Testade lite på min lugg, blev väll sådär. Men det finns också rakhyvels kammar också. Sån kanske man kan fråga efter hos frisörer? :)
Jag gillar det inte, det är så fluffigt där nere men platt där uppe. xD

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker det ser ut som att du har för mycket hår i samma längd. Det som går i höjd med kindbenet. Mitt tips är att tunna ur det mer. Antingen (och helst) "klippa" upp ännu mer eller tunna ut med effilering. Men tror det ser schystast ut om du klipper/ skär av mer på håret som går i höjd med kindbenet som sagt.
Mvh Ellenfyrkant
#8 Jo, ska gå till en annan frisör nu. Och se om dem vill hjälpa mig. c:

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#9 Eller så fortsätter du försöka själv! Jag brukar klippa mig själv, tycker det är roligt. 
Mvh Ellenfyrkant
#10 gjorde det haromdagen, fick halt platta toppar, kunde inte fixa till det hur mycket jag ens försökte xD