Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2000 ggr
Loveradio
0

Färga håret hemma

Har mellanbrunt hår och vill färga mörkare, typ mörkbrunt/svartbrunt.

Körde en intensivtoning för nån månad sen (Loreal casting creme gloss "mörkbrun"). Och blev jättenöjd med resultatet. Dock blev det svartbrunt i början med sen efter några tvättar gick det över till mörkbrunt. Men jag gillade verkligen det svartbruna.

Hursomhelst så har toningen gått ur nu och jag känner att jag är redo att börja färga på riktigt, eftersom jag var så nöjd med färgen. Men jag tänkte testa Schwarzkopf istället eftersom jag har hört att det är ett bra hårfärgmärke.

Men valet står mellan "Schwartzkopf brilliance" eller "Schwartzkopf essential colour". Vilken tycker ni är bäst? Vad rekomenderar ni?

Sen är jag osäker på om jag ska köpa svartbrun eller mörkbrun.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Loveradio
0

?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

ringnos
0

Jag har inga bra erfarenheter av brilliance. Färgen tvättades ur på bara några tvättar och blev alldeles matt och mer brunaktig. Men det rörde sig om en väldigt röd ton och jag har förstått att det är svårt att behålla rött om man inte färgar och tonar i ett. Kanske funkar dina toner bättre?

Då jag färgade mitt hår i mer svart/brunt brukade jag köpa Moods hårfärger, förvånansvärt bra med tanke på den låga prisklassen. Men jag är ingen hårexpert och det var längesedan jag färgade regelbundet :P

Ellenfyrkant
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har ingen erfarenhet av essential colour men har färgat rött med brilliance, röda toner går ur fort that's just the way it is men jag är ändå nöjd med resultatet och trodde det skulle hålla Ännu sämre än vad det gjort. Bruna nyanser håller bättre än röda men i början släpper alltid mycket färg. Om du trivs i mörk mörkt brunt skulle jag i sitt fall välja den svartbruna då håret kommer att ljusas upp vartefter tiden går, väljer du mörkbrun får du troligtvis ljusbrunt hår efter några veckor. Vad uppger Schwarskopf själva att det ska vara för skillnad mellan de två varianterna du funderar över?

Mvh Ellenfyrkant