Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 2061 ggr
PandaFish
0

Löshår med clips

Jag har funderingar på att beställa hem löshår med clips och har lite frågor angående det :)

Hur länge håller löshåret om man är rädd om det och sköter om det ordentligt? Hur ofta måste man köpa nytt vill säga.

Jag vet hur man fäster det (tuppera först osv) men håller det hela dagen? Sitter det kvar?

Och så tänkte jag på håruppsättningar. Kan man ha hästsvans? Kan man göra en knut i håret?

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Helgonsbarnet
0

Hej!

Clips skulle vara det första man rekommenderar.
Där kan man välja om man vill ha sitt naturliga hår eller lite längre/lockigt. Clips syns lätt om man är tex tunnhårig eller om ens naturliga hår är för kort. Det håller mer med tupering och spray, Ja. Men det sliter på håret.

Att sätta upp i toffs fungerar för vissa. Då gäller det att vända på tränset så clipsen är upp och ner. Men det kan lätt synas!

Jag använde clips tills förra året då jag började med slingor i keratinvax. Det är det bästa jag hade testat. Det syndes inte och var lätt att sätta upp i toffs och få det se naturligt ut. Lätt att sköta.
Men självaste löshåret slits. Men ditt naturliga slits inte.

Beroende på kvalisorten så håller ett löshår mellan 3-6månader.
Man ska tvätta det mindre och använda hårinpackningar med oljer.
Rekomenderar starkt Björn axens silkes droppar. Gör håret härligt lent och lätt kammat.. Sen bör du använda värmeskydd när du plattar/fönar/lockar.

Men det absolut bästa är micro ringar. Syns lite mer än keratinvax men dem rycker inte bort hårrötter och är inte jobbiga att ta bort som keratinvax är!

Men som sagt clips är suveränt om man har längre hår och tjockare hår..

Om du har möjlighet - testa att sätta ett träns så högt upp du kan på huvudet och se om det syns. Ju högre upp du kan sätta det, desto naturliga resultat!

Lycka till :D

Med vänliga hälsningar
Patricia