Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1837 ggr
Glorious
1

Klippnings råd sökes!

Haha låter lite desperat men jag skulle gärna ta emot lite tips/råd :)

Jag har endast klippt lite på mig själv (har halvlångt hår, tjej) och snaggat brorsan och pappa hemma med jämna mellanrum :) men nu kanske jag ska klippa en annan kille här snart och är inte riktigt van vid hans hår.. Han har ganska tjockt, storlockigt, kort hår! Inte jättekort men 5cm kanske som längst.

Så nu tänkte jag, hur ska man gå till väga? :) Han vill nog mest att jag ska tunna ut det och ta bort 2-3cm, vad ska man tänka på? Ska man använda en kamm hela tiden eller kan man klippa lite måfå?

Mycket frågor, men vill testa på det här men kul och gå efter lite tips från några som kanske kan detta!

Sweelin
0

Jag har en kam, spruta och sedan så kör jag bara på känlsa! HAr klippt mitt, min pojkväns och styvpappas hår nu och började kanske nu i vintras? Det har inte blivit fel hittils och alla kompisar till min pojkvän tycker att jag är jätte duktig ^^ Så bara kör och klipp lite som du tycker skulle passa.

Jag klipper aldrig rakt med saxen (-) utan jag kör (|) när jag ska tunna ut om du förstår, blir bäst så! Klippa uppåt inte rakt över!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Glorious
0

#1 Ah okej bra tack ska du ha :) Låter fint!

Jag förstår precis, tack för dina tips :)

-  Om någon mer vill berätta hur dom gör eller har tips så är det fritt fram! :D