Rockabilly/vintage/50-tals frisyrer
Jag bara ÄLSKAR 50 talet/ rockabilly!!!
Skulle va så himla roligt om folk ladda upp bilder på såna frisyrer som dom gjort på sig själva, och gärna en länk eller så om ni har en video på hur ni gjorde osv. Vill ha massa tips osv, är så dålig själv på hår. :(
Så skulle va kul o lära sig nya ( inte allt för svåra) frisyrer ;)
Med vänliga hälsningar My
Skulle också gärna vilja få se bilder och en liten rad om hur ni gjort frisyren :)
sök på Youtube, där finns massor
Jo jag vet, har sett mkt där, men allt är typ samma, och sen så är dom så hiiiimla svåra.. :(
joo men jag e inte alls duktig på sånt där:p har inge tålamod eller så haha :p
Har försökt göra victory rolls, men allt sket sig och jag va så förbannad när jag hade stått typ en halv timme p försökt :p
Samma sak med pin curls osv osv:P

Är också nyfiken så jag lämnar litet spår! :)
Mvh Ellenfyrkant
Pin curls är krångligt. Med victory rolls tycker jag att det är lättast med hårpuder, lite tupering (som inte ska synas sen) och en massa hårspray.
Om man vill ha lite fina klassiska vågor kan man bara locka håret med en vanlig Locktång, reda ut det först med fingrarna och sedan, försiktigt borsta ut det med en svinhårsborste och spraya som finish. Lockarna går liksom ihop och blir som vågor istället.
Annars är ju lugg en skitbra grej till rockabilly frisyrer. Det är bara att böja den med ett plattång så den blir mer rund, kanske knyta en bandana, så är man klar.