Slinga håret
I torsdags slingade jag håret för vill bli blond igen som jag var när jag var liten. Frisören trodde först inte att slingorna skulle bli bra på grund av min hårfärg som är brun fast med orange ton i eller vad man ska säga. I alla fall så blev håret ljusare och lyckligtvis så blev slingorna ljusa fast håret är ju fortfarande mörk. Vet att jag behöver slingo minst en gång till men hur länge ska jag vänta innan jag slingar håret igen efter första gången?
Fick klippa av håret när jag slingade den här gången och mår dåligt över längden nu. Vid jul hade jag en lång bit nedanför axlarna men nu bara några få centimeter.
Så jag väntar hellre länge med att slinga än att behöva klippa av ännu mera av håret. Just nu känns inte håret alls slitet efter slingningen men kommer väl senare.
Sen hås frisören slingade jag håret med en sån dära mössa. Kan jag göra det själv hemma då istället den här gånen eller rekomenderar ni hos frisören igen? Tänkte att det blir billigare att göra hemma.
Nu till sista frågan. Hur många gånger per vecka kan man använda sliver shampoo? Vill inte slita alls för mycket och när man fort bort den gula tonen i slingorna ska man sluta använda silver shampoo då?
~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~
Eftersom att det är ljusare slingor och du bleker håret då, så rekommenderar jag att du väntar en vecka tills du bleker igen.
Och alltså, frisören gör ju ett bättre jobb och det är garanterat att det blir bättre där än hemma. Men vill du göra ett försök kan du ju göra det hemma, dock kan det ju som sagt bli mycket sämre då. Ta hjälp av föräldrar/en kompis då kanske.
Har själv rött hår så använder inte silvershampoo eller något, men någon gång eller två i veckan hade väl varit bra. Man ska inte tvätta håret över huvud taget allt för ofta heller.
Om du är på den tonen du vill ha i slingorna så kan du nog sluta använda silvershampoot. :)
Använd gärna hårinpackning också. Blekning sliter på håret, så ta väl hand om det!
Okej. Det är nog bäst att göra slingor hos frisören igen. Det kan ju bli dyrt om det inte blir bra. Är nöjd med tonen på slingorna så då borde jag väl sluta med silver shampoo. Men hur ofta kan man använda hårinpackning per vecka? Tyvärr så tvättar jag håret ofta eftersom jag tränar nästan varje dag. Men har börjat med Balsam metoden, vilket jag hört ska vara bra. Jag använder heller inga styling produkter utan brukar bara borsta igenom det.
Du kan tvätta bara kroppen och inte håret. Att tvätta det varje gång du duschar sliter på det sjukt mycket då det inte får någon tid att producera sin naturliga Olja.
En vanlig hårinpackning som du använder efter shampoo och Balsam kan du använda varje gång du duschar håret, vilket bör vara typ 2 gånger per vecka, 3 går också.
En hårmask (eller egengjord hårinpackning) kan du använda en gång i veckan!
Men jag tränar nästan varje dag och då blir håret också svettig, även fast man har uppsatt. Så tyvärr måste jag tvätta håret varje gång jag duschar. Får väl dra ner på träningen så jag inte behöver duscha håret så ofta.
Du kanske kan bara skölja igenom håret med vatten och inte tvätta det med shampoo och Balsam då? Och bara använda de produkterna två gånger i veckan typ.