BRA bok om kemikalier i hår & hudvård
Hej allesammans!!
För er som funderar på innehållet i olika Hår & hudvårdsprodukter
Jag har köpt och läst en superbra bok om innehållet i våra hår & hudvårdsprodukter. Den heter:
SKÖNHET - till vilket pris? författare Rita Stiens
Hon skriver om innehållet i våra styling-balsam- schampo- tvål- krämer och hudlotioner…
Enkel att förstå. Bra skrivet. Tar upp dåliga ämnen, förklarar vad de gör och varför de används. Hon tar även upp bra ämnen och bra märkningar, t ex BDIH och Eco Cert
Låna den på biblan eller köp. Jag köpte min via www.bokus.se där kostade den 206 kr
Monica
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Tack för tipset! :)

Den ska jag leta efter på bibblan. Hoppas dom har den:P
kan vara intressant läsning, tackar!
Ge mer än du förväntar dig att få.
Den skulle jag vilja läsa:) Tack för tipset.
Jag har precis köpt shampo och Balsam från märket Rainforest från Body shop (som ja fick tips om i en annan tråd här). Har ännu inte testat det.
Jag höll på med BM ett tag men det var för omständigt för mig. Däremot ville jag ha ett shampo och Balsam utan Sulfater för att det ska slita mindre på håret.
Det känns bra att ha hittat ekologiska alternativ och dessutom är de fria från Silikoner och Sulfater. Jag blev överraskad över att butiksbiträdet visste vad det innebär med Silikoner och Sulfater. Jag har aldrig träffat på någon tidigare som vet detta och som jobbar med skönhetsprodukter.