Tanken var askblond men inte resultatet.
Tanken var askblond men inte resultatet.
Innan jag färgade mitt hår kycklinggult med askblonda slingor hade jag blekt rödgulblont hår blekt 2 månader tidigare. Och den rödgula färgen ville jag få bort. Såå…. Idag vart jag på ica, köpte blekmedel Mood Ultra blond som gången innan för jag tänkte att jag skulle bleka bort de rödgulanyanserna, men visst. Nu har jag fint påskgult hår med skiftningar i askblont. Inte riktigt vad jag tänkt mig. Så til min fråga. Vad gör jag ?
Alternativ 1.
Gå till ica imorrn och köp samma färg, blek igen.
Alternativ 2.
Tvätta håret som tusan med silvershampo.
Alternativ 3.
Skit i allt och färga brunt.
Detta är min nödlösning, trots hemsk utväxt med färgningskrav varje månad.
Bättre alternativ !? SKRIIIIV !
Mvh Ellenfyrkant
Du kan ju testa att bleka igen, men jag skulle råda dig att vänta ett litet tag, ifall ditt hår börjar bli mättat. Hur många nyanser bleker Mood Ultra Blond? Schwarzkopf Poly Blonde L1 är väl, vad jag vet, den starkaste blekningen du hittar i affär. Dvs den som bleker mest nyanser. Kanske kan vara värt att testa den istället?
Under förutsättning att ditt hår klarar av det förstås, så kan jag även rekommendera att ha i blekningen längre tid än det står på förpackningen (själv körde jag dubbla när jag blekte, dvs 1,5 h).
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#1 Mood ultra blond bleker upp till 6 nyanser.
Brukar ha i längre än vad det står när jag bleker om jag vill ha ett väldigt ljust resultat, denna gång hade jag i blekningen i 1 timma och 40 minuter.
Mvh Ellenfyrkant
Skulle rekomendera Mood Ultra blond.
Och gå till Ica och köp en till imorgon, och packa in håret efter du färgat . Och nästa gång du ska duscha packa in det igen då. . =)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

jag har oxå samma problem. jag har helt gul pannlugg!! Omg, jag blev besviken! Men, mamma hade köpt silver schampoo,så jag tvättade pannluggen med det. Och efter två tvättar så syndes lite resultat, mina kompisar märkte det oxå. så om du vill att ditt hår inte blir så slitet så tvättar du med silver schampoo, eller om det ine gör nåt att håret blit lite mer slitet, så är det alternativ 1 . Lycka till! 

Kan ju berätta lite hur det har gått. Jag gjorde så att jag blondereade enbart gången jag skrev om i startinlägget, azzå ingen gång efter det. Sen har jag använt silver shampoo 4 tvättar och resultatet är mycket bättre. Men det är fortfarande tyyp ljusgult och det är inte så snyggt. Fast det jobbiga är att vissa partier av håret verkligen är askblont medan andra är gula i olika nyanser. Så därför är jag lite rädd för att håret snart ska bli grått av silver shampoot. Jag har även varit hos frisören och fått mig en ny frisyr, uppklippt. Det blev som jag trodde och hoppades, det gulaste klipptes bort. I och med att det yttersta håret också var det gulaste. Men min frisör föreslog att jag skulle fortsätta tvätta med silver shampoo fast hålla undan och ej shamponera det ljusaste men även hon insåg att det skulle bli svårt när hon såg hur utspridda de askblonda partierna var. Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Min pappa har erbjudit sig att betala om jag går till frisören och färgar naturligt blont. Men jag vet inte riktigt, haha. Det känns bara som slöseri trots allt och SÅ hemskt är faktiskt inte håret, tkr iaf inte jag. Även fast jag inte är nöjd med det. Men nu har jag blivit lite sugen på att färga brunt i stället eftersom jag vet att pappa kommer betala när jag inte vill ha brunt längre, haha.
Fast brunt blir inte alternativt innan utväxten tittar frasm isåf. Men tror ni det funkar att göra askblonda slingor i askblont/ gult hår sedan i utväxten ?
Mvh Ellenfyrkant
Varför inte färga askblont? Jag hade också röda/gula nyanser i mitt blekta hår, ville ha min naturliga färg som är askblond. Två färgningar med lite mellanrum och mitt hår ser helt naturligt ut, man ser inte ens min egna utväxt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
varför bara inte gå till en frisör
#7 för att de e jättedyrt.
#5 de finns en mood som bleker 7 nyanser med, den brukar ja använda,
du kan även testa att tona håret i silver :) då försvinner de gula och du kan samtidigt tvätta håret me silvershampoo :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Oj, vilken gammal tråd. Kom inte ens ihåg att jag blekt med Mood.
#6 Det går inte att färga hår ljusare, man behöver bleka för att ljusa upp.
#7 För att det är dyrt och för att jag tycker det är roligt att grejja med håret själv, klipper mig själv och det är inte för att det kostar pengar hos frisör för det betalar jag ändå inte själv. Tycker det är spännande att exprimentera, jag lär mig av det.
Mvh Ellenfyrkant