Dreads
Någon mer än jag som brukar få en början på dreads när jag har utsläppt hår? :P
Det blir väldigt fort massor av tovor i mitt hår när jag har det utsläppt, så nu måste jag ha det uppsatt hela tiden, vilket kanske inte är det roligaste ibland. Någon som har ett tips?
Jag har redan testat på Balsammetoden, och det fungerade inte. Just nu kör jag på schampoo och Balsam som är godkänt i BM. Mitt hår ser superfräscht ut, förutom just när jag har det utsläppt. 
Emma, medarbetare på Hästfoto.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Spraybalsam kanske kan hjälpa? Att spraya i lite då och då och borsta försiktigt.
Mvh Ellenfyrkant
ha en borste i väskan och borsta efter behov? ;)
Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

äLåt det bli tovor och lös upp med MASSOR balsam/inpackning när du tvättar?

Me alltså, blir det värsta tovigt bara på en skoldag?
Mvh Ellenfyrkant

#6 Du måste vell hinna ta dig en ordentlig dusch då o då? Behöver du verkligen borsta håret varje dag?

#8 Du kan raka av underhåret :)
Klipp/toppa dig? :) Jag hade extrema problem med tovor när jag var liten även fast jag borstade håret varje dag och tvättade det regelbundet. Sedan efter att jag klippt mig så hade jag inga sådana problem alls ;) Har du tjockt hår? I så fall testa att klippa upp det rätt så mycket så att håret "tunnar" ut sig i längderna, då blir det svårare för det att tova sig.
/ Emma