Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1801 ggr
Ellenfyrkant
2011-05-08 09:01
0

Olika blekningar

Hej!

Funderar på att bleka håret och har tidigare använd mig av schwarskopf L1 serien. Men vet att det finns folk här inne som bleker med MOOD ultrablond. Jag undrar om den ger bra resultat, blir det slutliga resultatet "vitblont" ? Jag har nått resultat jag varit nöjd med med L1+ men då den är nästan dubbelt så dyr undrar jag över Moods. Erfareneter efterlyses! :D

Mvh Ellenfyrkant

[Hazelnut87]
2011-05-08 18:31
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Brukar köra i 2 st MOOD på en och samma gång, det är så lite i. Jag tar det ljusase jag kan hitta ultra/extra blond eller vad det nu heter. Håret blir ju såklart ljust men efter några veckor blir det ju slitet.. Men så är det ju när man bleker håret!

Men i alla fall MOOD är det jag använder och jag är nöjd, det gulnar inte efter någon vecka som med vissa andra medel.

Ellenfyrkant
2011-05-08 19:02
0

#1 Är det du som har mycket hår som gör att det knappt räcker? Eller är det ovanligt lite i förpackningrana i jämförelse med t.ex schwarskopf. När jag blekt med schwarskopf har det räckt till hela håret då jag haft runt axellängd, kanske något längre. För är det såpass lite att man Behöver köpa 2 förpackningar lönar det sig ju inte att den i så fall är billig. Men du uppever iaf att resultatet blir platina och inte gulaktigt eller?

Mvh Ellenfyrkant

[Hazelnut87]
2011-05-11 16:55
0

Det kanske är jag som har mycket hår, tror inte det är mindre i dessa förpackningar iofs..

Precis, jag har blekt mitt hår i över ett år nu.
Med alla möjliga märken och resultat.
Men MOOD ger faktiskt det där blonda man vill ha. Som håller!
Jag har även medlet i så lång tid som det går, som dom rekommenderar.

Många andra gånger med andra Färger, kommer inte på något speciellt märke men det gäller dom flesta, så blir det oftast bra till att börja med men sen efter 2-3 dagar börjar det gulna. Och så måste man göra om.

Det upplever jag alltså inte med denna färg. Sen kanske det är helt olika från hår till hår. Jag har ganska mörkt råttfärgat hår naturligt..

Sorry för segt svar.. :P

ladymiss
2011-05-13 23:01
0

jag använder ett blekningsmedel från syoss! Visst, det bleker myccket men inte så mycket som L1 å mood gör, dock så får man en väldigt kall ton men jag ska hädanefter köra med typ l1 eller mood med silverschampoo ifall att;)

www.strangegirlyouknow.blogspot.com