Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 5517 ggr
RosaKiwi
0

Från svart till vitt?

Hejsan alliohopa!

Jag ska försöka göra det omöjliga möjligt nu :P

I nuläget har jag svart hår. Färgen är lite sliten.

Nu ska jag låte mitt hår växa sig långt vilket det inte har vatt på 9 år typ ^^

Har tyckt att det varit jobbigt när det vatt långt och jag har inte riktigt orkat med det eftersom det är så fruktansvärt tjockt och lockigt.

Dessutom vill jag skaffa vit hår. Alltså så blont så att det är vitt och inte blont. Förstår ni hur jag menar?

Men hur når jag lättast dit från svart hår?

Vilken blondering är bäst? Vilket siolverschampoo rek  ni?

Slingor eller hela håret åt gången?

Skriv gärna vad ni tycker är en bra plan =)

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

Ellenfyrkant
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om du ska göra den förändringen bör du inte vara rädd för att gå orange- och gulhårig ett bra tag. För att du ska få behålla något hår kommer det ta några månader… Jag skulle blekt hela håret men sådana mellanrum att håret låtits återhämta sig någorlunda mellan omgångarna (+håripackningar, undvika värmebehandling). När håret började komma i önskad nyans skulle jag sätta in silvershampoo för att sedan bleka någon omgång till.

Blir det väldigt många blekningsomgångar skulle nog jag valt att lägga i en vit toning under tiden då det inte sliter alls lika mycket som blekning. Så slipper man se ut som en kyckling under tiden lixom. ;)

Jag har bara använt schwarskopf L1+ och L1++ när jag har blekt, vilka har funkat super på mig! Silvershampoot jag haft med goda resultat är också schwarskopf.

Mvh Ellenfyrkant

RosaKiwi
0

Tack så mycket =)

Nä, jag räknade med att det skulle ta sin lilla tid ^^ Men när kan man börja använda sig utav vit toning?

aa, dem L1+ och L1++ använder sig min syster utav också. Men hon har blont, jag vill ha den vita tonen ^^ Men dem verkar vara bra så det får jag prova :P

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

Ellenfyrkant
0

Du kan få vitt hår med dem om du fortsätter att bleka efter att du fått det platinablont. :) Toningen kan du välja själv när du vill lägga i men det bör ju vara relativt ljust för att inte riskera att det ser gult ut igenom toningen och när den så saktliga börjar gå ut om du har väldigt oranget eller gult hår under. Dessutom är det viktigt att tänka på att håret ska vara precis nyblekt när du lägger i toningen. :)

Mvh Ellenfyrkant

[oskuldast]
0

jag färgade från supermörkt till superljusblondt på bara 1-2 veckor. och mitt hår är kvar, har man bara inpackingar och rätt balsam/shampoo och ork så behöver det inte alls ta månader.

Jessicaba
0

jag har gjort samma prosess 1 gång och nu är jag inne på min andra. tycker att du kan hitta något billigt ställe att slinga håret på (jag slingade håret på en frisör skola) SÅ VÄRT. Böra med att göra ljusare slinger. efter det köper du askblond hårfärg. askblond hårfärg gör så att det oranga och röda tonerna försvinner och förvandlar färgen till lite kallare blond. efter detta kan du efter hand bli ljusare . mellan denna prosessen använd ett silver schampoo! ganska lång prosess men absolut det bästa för att göra det så billigt och bra som möjligt utan något orange skadat hår ;)

[oskuldast]
0

färgar du askblondt på blonderat hår så kan det bli grönt har jag för mig? är inte säker dock

Alex
0

Det som kan bli svårt är att spara ut till långt samtidigt som du ska bleka så mycket. Blekningar sliter, framför allt om du ska från svart till vitt. Och att då lyckas spara ut håret kan bli svårt, eftersom det blir topparna som tar mest stryk, risken finns att du får klippa ofta för att hålla håret i skick.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Tan-chan]
0

Jag gick igenom denna process för ett år sedan när jag skulle vara med i en look-a-like tävling och inte ville ha peruk. Jag hade bokstavligen kolsvart hår, men inom loppet av 4 veckor så var mitt hår nästan platinablont.

Jag använde mig av Stargazer blekning första gången som jag blekte det, och det tog riktigt bra. Sedan använde jag MOODs blekningar tre gånger, och vips så var mitt hår nästan bländande blont. (^0^)

Håret sitter också kvar, och frissören var chockad över hur mycket jag hade torterat mitt hår men att det fortfarande kunde vara i så bra skick.

Notera att jag använde XL hårinpackning konstant under denna process. Det gjorde under med mitt hår.