Hair-extension
Hejsan!
Jag ska göra hair-extension nästa vecka hos frissan. Har aldrig gjort detta och skulle vilja veta lite mer om det.
Vad har ni som har detta för erfarenhet, bra/dåligt med detta?
Jag hade det när jag var typ 15, så för länge sedan. Jag kommer mycket väl ihåg det, att det drog i mina hårstrån och hårbottnen stramade, det var obehagligt att sova på, dessutom såg det för jävligt ut. Inte alls kul, definitivt inte något som jag rekommenderar. Tyvärr.
Det finns nog en miljon andra saker som du kan lägga dina pengar på som kommer skänka dig dubbel glädje. :)
Tekniken kanske har gått framåt lite sedan dess då? (Vet inte hur gammal du är) Tråkigt att höra…=/ Var in och beställde hår idag..

Alla tycker olika om extensions. Mycket hänger på vilket metod du väljer, vem som gör det, hur du själv sköter om det, vilken kvalitet på löshåret m.m.
Om jag skulle låta någon okunnig sätta i dåligt löshår emd en metod som jag inte trivs med så skulle jag bara ha negativa saker att säga.
Om nu jag själv sätter i det (jag vet att jag kan och får bra resultat) och använder mej utav bra hår och en metod som jag gillar så kan jag bara säga positiva saker om det. nej, negativt är att det är otroligt tråkigt att plocka ur håret sen. haha
#3 Tänkte höra med dej då du verkar ha lite erfaranhet av hårförlängningar.
Har själv inte så bra koll på detta, men har beställt tid hos frissan så hon ska göra på mej.
Det är äkta hår hon skickar efter och hon tejpar (?) fast det på nå vis..
Vet att det finns lite olika metoder för detta. Vad tror du är bäst?

Ursäkta att det tagit lite tid för mej att svara.
Tyvärr så har jag ingen erfarenhet av just tejp, då jag valt att inte använda den metoden (än).
Hoppas batt du blev nöjd med resultatet!

Hur gick det, blev du nöjd? (:
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag har limmade extensions i nu. vet inte om det är stor skillnad med tejpade (?) men jag skulle inte tro det?
och jag har inte haft något problem med dom alls. dom drar inte i hårbotten och är inte obekväma att sova i eller nåt. det ser dessutom väldigt äkta ut, så jag är supernöjd. hade jag inte vetat att dom var där, så hade jag inte vetat att dom var där XD
bara man går till någon seriös som vet vad den gör så ska det inte vara något problem.
det är bara att borsta varsamt så man inte drar i dom, sova i fläta så det inte blir så trassligt och så man inte drar i dom :P schamponera försiktigt och grundligt mellan fästerna så man kommer åt ordentligt och så ska man inte ha balsam/inpackning/olja eller liknande vid fästena. -då glider dom ur lättare.
och akta fästerna när du borstar håret så inte borste/kam fastnar i dom XD -var försiktig i hårbotten =)

Påtal om metoder. Jag funderar lite över hur det funkar med tränsen med silikonremsor som man sätter mot varandra med en tunn hårrad emellan. Sitter det verkligen i eller kan det bli som med lösnaglar att mitt under dagen "oj jag tappade visst."
Mvh Ellenfyrkant
#6 Håret blev jätte, jättefint och jag blev super nöjd… men tyvärr så kunde jag inte ha det =/ Mitt eget hår lossnade från hårbotten, typ som att jag har för dålig hårkvalité eller nått :(
Under den månad jag hade det så fick jag sätta om många många slingor, tillsist var jag tvungen att ta ut de eftersom jag förstörde mitt eget hår så mycket =/
Mamma min och ja gjorde på samma salong, med samma metod samtidigt, och på henne lossnade det inte en enda slinga! saknar mitt hår.. =/
Suck.. antar att det bara är att spara ut mitt riktig hår (vilket känns som det kommer ta en evighet !!)
#8 Metoden jag använde är tejp, det är träns som man sätter fast med silikontejp, men en tunn slinga av sitt eget hår i mellan. Det sitter verkligen jättebra tycker jag, det hände aldrig för mej att mina lossnade för att tejpen var för dålig. Utan det sitter verkligen! Det man får tänka på är att inte ha tex Balsam, balsamspray i fästena då dette kan göra att de börjar glida..
Jag var oxå lite skeptisk ibörjan när jag fick reda på att frisören skulle sätta fast det med silikontejp… men när man trycker ihop dom mot varandra så "smälter" dom lixom in i varandra..