Slitet, kort och ja… sa jag slitet? :(
Varför permanentade jag det? Insåg inte hur långt hår jag hade innan, förrän här om veckan när jag tittade på en gammal film och såg hur det liksom bara flödade av hår :(
golf.ifokus.se
Usch vad trist!
Se till att vårda det väl nu, och kanske klippa av det en bit..?
Jag har själv fått rejält slitet hår det senaste, främst av allt det får utstå med väder och vind och skit. Borde väl införskaffa nån bra inpackning eller nåt snart känner jag. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Har redan klippt av 15 cm, men det blir ju bara värre.
När det var långt så var det kanske 15 cm som var extra slitet, sen när jag klipper bort dem så blir ju fortfarande topparna extra slitna så om jag hela tiden ska klippa bort det som blir slitet så kommer jag sitta här med 10 cm långt hår sen =/
Skulle låtit det vara långt och ha slitet hår, för nu bara krymper det =/
Eller ja, skulle nöjt mig med att håret var tunt och struntat i att permanenta det :P
golf.ifokus.se
Haha ja det sista hade kanske varit det bästa.
Men alla gör vi misstag. Klipp av topparna med jämna mellanrum vartefter håret växer, så behöver det inte bli kortare men du hindrar att det slitna drar sig uppåt. Och om du klipper själv, använd en välslipad frisörsax!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Det slitna har redan dragit sig uppåt… är nog bara 10 cm som är friskt :P
golf.ifokus.se
Jag har också gjort mina misstag angående mitt eget hår. Och det är oerhört jobbigt när man ser tillbaka på gamla bilder och videos. Se till att ta hand om det ordentligt så ska du se att det repar sig tillslut!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag skulle rakat av det om det var så pass slitet att det nästan var slitet ända upp till hårbotten 

Aldrig :P
golf.ifokus.se
#9 Hahaha jag kan förstå dig, många tackar nej till att snagga sig..
Men jag skulle ge håret en nystart och använda inpackningar och köra Balsammetoden så att håret inte är sådär jätteslitet sen när det växer ut 
Mitt hår skulle växa ner under öronen på 1 år, det tror jag nog, mitt hår växer ganska snabbt 

Men jag vill/kan inte ha så kort hår… Det måste gå iallafall 20 cm under axlarna :P
golf.ifokus.se

packa in det en vecka i sträck eller något, tappa inte tålamodet även omd et sprids. allt går att fixa. om du klipper mer så ångrar du dig och det gör ingen skillnad så det är bäst om du bara vårdar det så gått det går så ska det nog bli friskt så småningom ;D
Balsammetoden, proteininpackningar, klipp bort det värsta, och lycka till
Helena
Gör som jag… Klipp hårstråna - ett och ett! xD Då klipper man bara av det som är slitet i.af.
Ha alltid saxen ligg vid tvn eller liknande, och kolla på någon serie (eller ja snegla) samtidigt som du klipper håret 30 min åt gången :)
Det är det enda du kan göra om du inte vill klippa dig helt, och givetvis inpackningar!
Hakuna matata!

#15 Gör som dig - har min sax med mig överallt och letar eftertrasiga toppar när jag inte har ngt annat för mig xD