Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1946 ggr
[liljuhvit]
2011-04-06 20:02
0

Slitet hår?

Jag tar hand om mitt hår bra iallafall ur mitt perspektiv. Jag varken plattar eller fönar. Tvättar håret 2 ggr i veckan med hårinpackningar och massor med Balsam. Använder oljor och leave in Balsam regelbundet. Problemet är efter misslyckade klippningar så är mitt hår väldigt ojämnt och det längsta som går nedanför brösten är väldigt tunt. Jag upptäcker klyvna hårtoppar hela tiden även fast jag för det mesta brukar sätta upp håret med pinnar för att slita minimalt på det.

Jag blekte håret under en period för ungefär 3-4 år sedan. Kan det ha att göra med att det längsta slits så fort eftersom att det är äldst? Har ni några tips förutom dom jag använder mig utav för att slita mindre på håret? Känns som att jag måste sitta och klippa mig stup i kvarten för att få bort det värsta. Känns så drygt, och jag hatar att upptäcka slitna hårtoppar!

Jag använder mig INTE utav produkter med Silikoner i heller.

Chamy
2011-04-06 21:12
0

Det är för att dina toppar är det äldsta håret. De pallar väl inte med längre efter alla färgningar som du gjort tidigare. Du får klippa av det tills det slutar krångla. Eftersom håret ändå går av så är det bäst att använda det som måttstock, du behöver ju inte ta allt på en gång.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

[liljuhvit]
2011-04-06 21:21
0

Men då gör jag helt enkelt som jag brukar. Klipper av lite titt som tätt som vanligt!

Jessicaba
2011-04-13 14:17
0

jag har haft precis samma problem som du och det är inte kul för man vill ju ha det där fräscha långa oslitna håret och det gör ont i hjärtat av att sedet slittet. men tyvärr det låter som att du behöver gå och klippa dig hos en frisör. säg till dem att ta bort så liiiiiiiiiiiiiiiite som möjligt med att dom ändå ska försöka få bort så mycket slitet som möjligt! oljeinpackningar, hårserum,3 minuters hårmassage varje dag(för att få det växa fortare) sova med fläta och blaaabla. alllt det har du säkert redan hört men gå till frisören och fortsätt som du brukar så borde det gå jätte bra;)