Behålla/Förnya Petroleumblå färg
Hejsan!
Jag var nyligen hårmodell på Elmia inspiration (för Faroux/Chi) och fick där en härlig Petroleumblå färg i mitt hår. De färgade svart och hade sedan highlight på den svarta färgen (medan den var i) och fick det tydligen petroleumblått då. Grunden var mellanbrun.
Däremot märkte jag att redan första tvätten har mitt hår förlorat mycket av den blågröna färgen och gula pigment börjar träda fram.Andra tvätten är det nu ännu mindre blått och mer gul/vitt.
Fick tips att använda "Chi Tone & Shine Silver Minx" för att undvika det gula
och hittade på egen hand "Revlon Nutri Color Creme White Platinum" som verkar vara likvärdigt
Däremot så antar jag att den blågröna färgen kommer försvinna helt och undrar hur jag kan förnya den på bästa sätt? Vill ju inte ha den jätteblå färgen utan just den petroleumblå som jag fick (vilket säkert är ett helvete att fixa själv med tanke på att de var världsberönda frisörer som gjorde detta
).
Tycker ni jag ska fixa med Toning så ofta som möjligt, färginpackning från Revlon (finns ju i Violet som är ganska nära) eller försöka färga över det med någon helt annan färg och ge upp på det blå?
Hoppas ni kan hjälpa mig med tips
Bifogar bilder på nyansen och hur den ser ut nu.
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction