Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 7313 ggr
eellzyy
0

Vitt + löshår = fjortis?

Hej hej! Jag är ny här på hår iFokus! Till ämnet:

Jag vill jätte gärna skaffa löshår, men för att göra det måste jag ju färga håret, och jag vill jätte gärna färga/bleka det så det nästan blir vitt, mitt enda problem är: Om du gick ute på stan och mötte en tjej i vitt, långt, tuperat(bara lite tuperat) hår, skulle du tänka fjortis då? Det gör väl de flesta?

Jag vill absolut inte klassas som fjortis för mitt hår!

Tacksam för svar //Ella

Ps. Vet inte vilken grupp det hör till men någon snäll Medarbetare kanske kan fixa? Ds.

miroslava
0

fjortis är ett betende, folk dömer dej som fjortis om du beter dej som en, dit hår har nog väldigt lite att göra med det kan jag säga!

Birke
0

Håller med ovanstående, men visst kommer folk säckert dömma dig.  Men om man bleker håret vitt och skaffar löshår på det är man nog berredd på att folk kommer reagera lite på ditt fakeade utseende :)

[oskuldast]
0

tycker du ska göra vad fan du vill med ditt hår! alla anses vara ''fjortisar'' nuförtiden för det är vll det bästa folk kan komma på att kalla någon för. Fast tror dock mer folk kommer se dig som skitsnygg och inte fjortis, bry dig inte om vad andra tycker säger jag. man ska fan kunna gå ut med tandkräm i håret utan att bli kallad för något haha. :D

#2 men hur många i dagens sammhälle har inte löshår och färgat hår? är alla fake då eller? hade jag sett någon med vitt lång hår på stan så hade jag blivit avis. just saying :)

Denna kommentar har tagits bort.
Birke
0

#3 Jag hade då inte blivit avis hah;)

eellzyy
0

Tack för alla svar! Jag vill jätte gärna bleka håret och självklart vet jag att nån kommer kalla mig för fjortis… Det lutar mot det hållet nu :D

Birke
0

#6 Kör på, alla har egen stil :)

[oskuldast]
0

#6. tänk såhör: hellre att dom kallar dig för fjortis än att dom inte lägger märke till dig alls aight?

tycker du ska chansa!

Chamy
0

#3 Men det är fake, då är det väl inget fel i att det ser fake ut?

Jag tror att det beror lite på hur gammal du är och vilken attityd som du sänder ut till din omgivning. I åldersspannet 12-18 ser folk lätt lite, som du kallar det, fjortis ut om de har väldigt mycket smink, väldigt stylat hår och lite kaxig attityd. Det är det epitetet fjortis syftar på, om man bortser från att alla klassas som fjortisar när de är fjorton(av naturliga skäl). Är du däremot över 18 så skulle man nog döma dig ännu mer, för att försöka se ut som en fjortis. Så svaret är ja enligt mig så ser det fjortis ut. Och då talar jag bara för min egen uppfattning, den delas säker av lika många som den inte delas med.

Jag tycker absolut att du, oavsett vad du har läst i den här tråden, ska göra det du vill. Och inte tänka på vad andra skulle tycka, det är bara din egen åsikt som betyder något för dig. Lycka till med förvandlingen! :)

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Birke
0

#3 Helt beroende på vem du frågar. Om du frågar mig gör det stor skillnad ;)

Nusse123
0

Jag tror att du skulle klassas som fjortis om man ser dig på stan.

Men det är för dert första skitsnyggt (a) och dessutom har fjortisar överdrivet med smink och otroligt kaxig attityd, så håller du dig borta från det så klarar du dig nog ;)

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

[Sephrenia]
0

En del i min ålder har det och ser skit snyggt ut sen finns det de som jag undrar hur dom tänkte när dom gick ut med sitt skatbo.. och en del ser oerhört fjortis ut pga att helhets bilden med kläder och makeup gör mycket av det.

Odinn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det spelar väl ingen roll vad follk du inte känner tror om dig?
Jag skulle tro att du var fjortis om du gick med ljuuusa läppar, mycket foundation och vit kajal i ögonvrån. Men antar att folk inte sminkar sig så längre ;)

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

[Sephrenia]
0

När jag tänker fjortis tänker jag brun utan sol i mängder ^^

[Sephrenia]
0

Men herregud vad hände? Någon moderator som kan resna lite? Flört

Ellenfyrkant
0

Jag tycker det beror heeelt på den övriga stilen och framförallt sminkning. Så sminkar du dig inte som en fjortis och låter bli att betée dig som en kommer du troligtvis heller inte att klassas som en.

Mvh Ellenfyrkant

Chamy
0

Sephrenia! Om du trycker på knappen flera gånger innan inlägget har hunnit ladda så blir det sådär. Tryck bara en gång i fortsättningen, tack!

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

[Wera]
0

Jag tänker inte på "fjortis" enbart för deras vita hår och löshår. Oftast kombineras det också med ex. deras smink och kläder. :P och såklart beteendet men nu täker jag med ytligt och om jag inte skulle känna personen i fråga. Finns "fjortisar" som är brunetter också :P ganska så många här iaf.

Jag blir kallad fjortis av vissa… och jag sminkar mig inte mycket alls (går för det mesta osminkad till vardags, eller med lite concelaer under ögonen samt kajal och mascara) - stylar inte håret hela tiden, puschar inte tuttarna, är brunett, alltid varit. Så… :) Mina intressen är liksom djur (kaniner, hästar, hundar) och jag är inte "rädd" för att bli lortig, jag tycker om att laga mat blabla - inte något "typiskt" s.k fjortis intressen… Alla blir ju fan stämplade som fjortis nu för tiden så skit samma säger jag :) Bara för jag är "kaxig", bortskämd och skrattar mycket då jag ex. tagit någon drink/shot för mycket en kväll. :)

eellzyy
0

Oj, har inte varit inne på sidan på jättelänge…

Tack alla som svarat, jag kommer nog göra det alldeles snart. Hade även tänkt mig göra en rosa slinga, typ som Avril Lavinge har :D

24# Du har helt rätt, alla klassas ju som det nu ju så orka bry sig ;)