Farligt?
Hejhej!
Har en till såhär lite halvkonstig fråga.. Om jag tvättar håret som många gör, med sulfat-shampoo och silikon-balsam + en massa leave in-prudukter ca 2 ggr i veckan. Kommer silikonet skada håret på något sätt då? Jag tvättar ju ur det vid varje shampoo-tvätt. Jag vet att sulfaterna kommer torka ut håret, men kommer silikonerna göra någon skada? (Jag har läst artiklen om silikon) Tack på förhand! 
Det beror på. Jag gick ut för ett tag sen med en knas idé jag hade, och den gick ut på att tvätta håret med sulfatschampo och ett silikonfritt Balsam, sen använda leave in med Silikoner för att skydda håret mot yttre skador.
Jag tycker att det har fungerat super, men man måste återfukta väldigt mycket. Med till exempelt oljor, inpackningar osv. I stort sätt varje dag.
I ditt fall skulle du nog kunna fortsätta så, men efter schamponeringen behöver du återfukta vääääldigt mycket! Men sen beror det från hår till hår också :)
Emma, medarbetare på Hästfoto.
#2 jag har kört på nästan samma metod som dig! Men jag tvättar håret mer sällan, 2 gånger/vecka med inpackning varje gång, jag har ett sulfatschampoo, en "närings"inpackning" utan silikon och Sulfater och avslutar antingen med ett silikonfritt Balsam och sen kramar jag in leave in Balsam med silikon i håret elle rså kör jag med silikonbalsam fast utan leave in (elelr med), det funkar super!!:) mitt hår har fått självfall igen;P
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
#4 jo :) jag upplever att det funkar mke bättre med min nya metod än BM;P
www.strangegirlyouknow.blogspot.com